Weigering van betalen van onderhoudsgelden!!!

Anneke_1
Topic Starter
Berichten: 4
Contacteer: Website

Weigering van betalen van onderhoudsgelden!!!

#1 , 11 okt 2006 08:22

Hallo, mijn naam is Ann en ik heb even een vraagje over het niet betalen van onderhoudesgelden, met mijn ex heb ik samen 2 kindjes van bijna 5 jaar en bijna 4 jaar en wij zijn al meer dan 3 jaar uitelkaar, mijn ex heeft nog maar 2 keer (in die meer dan 3 jaar) betaald voor de kindjes, hij komt ze wel halen, maar hij betaald gewoon niet, nu gaat mijn atvocate strafrecht vragen, nu is mijn vraag: wat houd dat eigenlijk in???
ik moet volgende donderdag bij haar zijn, dan weet ik het ook, maar ben graag van ter voren geinformeerd.

ik heb even een vraagje, mijn ex weigerd onderhoudsgeld te betalen voor onze 2 kinderen, ik heb al van alles geprobeerd, deurwaarders en al, hij staat nu al meer dan 3 jaar achter, volgende week donderdag moet ik naar mijn advocate en die gaat het strafrecht inroepen, maar hoe zit dat nu eigenlijk, ik weet dat het onderhoudsgeld en het bezoeksrecht los staat van elkaar. maar gaat hij dan de gevangenis in of wat, kunnen jullie mij iets wijzer maken???

(Uw twee berichten herleid tot ??n,LEX)

Vriendelijke groeten

Anneke

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TAS
Berichten: 67

#2 , 11 okt 2006 21:55

?Art.391bis Met gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden...wordt gestraft hij die,na door een rechterlijke beslissing waartegen geen verzet of hoger beroep meer open staat,te zijn veroordeeld om een uitkering tot onderhoud te betalen aan zijn echtgenoot,aan zijn bloedverwanten in de nederdalende of opgaande lijn,meer dan twee maanden vrijwillig in gebreke blijft de termijnen ervan te kwijten..."(Sw.=Strafwetboek).

Anneke_1
Topic Starter
Berichten: 4
Contacteer: Website

#3 , 12 okt 2006 11:47

hey Tas, dankje voor je antwoord, ben al iets wijzer geworden.

mvg

Anneke

Reclame

Terug naar “Andere”