geseind staan

stoepie
Topic Starter
Berichten: 9

geseind staan

#1 , 07 dec 2009 11:14

Hallo,

Googlen haalt niet veel uit bij deze vraag heb ik al gemerkt... Dus probeer ik het hier
Ik heb enkele vragen ivm 'geseind staan'.

1.Vanaf wanneer en voor wat kan je zoals geseind staan? (Ik bedoel maar: kan dat ook voor bv een boete niet betaald te hebben (iets kleins) of moet je daar al iets 'ergers' voor gedaan hebben? Of kan dat ook als ze je bv willen ondervragen en je mss effectief niets hebt misdaan?)
2. Wat houdt dat juist concreet in 'geseind staan'? Mijn gedacht is: dat als de politie of douane ofzo je tegenkomen ze je meteen oppakken dan...

Bedankt voor de antwoorden alvast...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 07 dec 2009 11:49

je kan geseind staan voor een veelheid aan redenen:


- nog dienen uit te zitten straf.
- nog op te nemen verklaring in een lopend dossier.
- nog af te nemen verhoor.
- arrestatie mbt. lopend dossier waarbij uw voorlopige aanhouding noodzakelijk wordt geacht
- teveel openstaande boetes.
- rijbewijs dat dient ingehouden te worden en dat nog niet bent gaan afgeven.
- adres niet gekend
- ...

Begeef u naar de lokale politiepost en dan kunnen de zaken snel in orde gebracht worden...

stoepie
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 07 dec 2009 12:42

ok het is geen goed nieuws als je geseind staat, maar ik moet er ook niet meteen van uitgaan dat die persoon dertig moorden op z'n palmares heeft staan ofzo ;)
het klinkt me gewoon als iets heel drastisch...zo "geseind staan". :-/

Reclame

Jan Dartan
Berichten: 8

#4 , 27 aug 2010 18:45

Begeef u naar de lokale politiepost en dan kunnen de zaken snel in orde gebracht worden... ???????

Indien geseind ben je gelijk aangehouden ! Is deze wijze voor informatie de enige ?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 27 aug 2010 18:49

Had je iets anders in gedachten?

Franciscus
Berichten: 38607

#6 , 27 aug 2010 19:02

Neen hoor, je blijft niet altijd aangehouden.
Alleen maar soms.
Je blijft gearresteerd indien
een bevelschrift de arrestatie of vrijheidsbeneming oplegt.
het parket bepaald dat zij dienen in kennis gesteld te worden.

Stel uw adres is niet in orde - dan zal men vragen eventjes mee te gaan omdat op bureau dat nakijken vlugger gaat met PV van ontseinen - maar meegaan hoeft niet.

Van het ogenblik dat ze u verplichten mee te gaan dient ten minste een OGP(hoofdinspecteur of commissaris) deze vrijheidsbeneming te bevestigen en onverwijl de procureur in kennis te stellen.

Indien voor weinig relevante feiten zal men de gegevens noteren en u verzoeken contact te nemen met uw kwartierinspecteur.
Indien je moet meegaan zal men dat zeer zeker duidelijk maken en als je niet wil meegaan in dat geval zal je het wel zeer snel merken dat het van moeten is.

Probleem is als je op bepaalde plaatsen komt en daar gebeurd de controle dan kan het wel eens wat langer duren vb luchthavengebouwen aan transit - tijdens een actie enz enz
Daar ken ik van vroeger wel enkele voorbeelden van.

De beste oplossing ga naar uw kwartierinspecteur ...

Niet in orde brengen kost uiteindelijk veel meer in tijd en geld ... voor u.

FrankV
Berichten: 277

#7 , 28 aug 2010 23:56

Hoe kan iemand te weten komen of hij geseind staat? :D

Sta ik misschien ook geseind?
Moet ik nu ook naar het politiebureau om bevestiging te krijgen dat ik niet sta geseind? :D
Het verstand is een betere koppelaarster dan dwaze bronst
( Arthur Schopenhauer )

Terug naar “Andere”