Alcohol schenken aan alcoholieker

Ella7777
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Alcohol schenken aan alcoholieker

#1 , 13 jan 2025 18:27

Mijn man is in behandeling voor zijn alcoholprobleem. Hij heeft strafbare dingen gedaan onder invloed waaronder vluchtmisdrijf. Thuis is er dan ook geen alcohol te vinden. Hij sluipt echter regelmatig weg naar café in onze straat en koopt daar ook flessen bier die hij thuis verstopt. Hiervoor steelt hij cash uit mijn portefeuille zodat ik niet meer in afschriften kan zien dat hij op café was.

Ik heb zowel de eigenaar als de serveerster aangesproken en gevraagd alcohol te weigeren. Ze zeggen dat hij volwassen man is en mag drinken. Echter, de misdrijven onder invloed zijn serieus (binnenkort rechtszaak) en onze spaargeld is bijna op (dagelijks over 100 EUR aan alcohol, al jaren).

Mag café alcohol blijven geven? In mijn ogen zijn zij medeverantwoordelijk want ze zijn op de hoogte van zijn problemen.
Wat kan ik hieraan doen? Zolang hij stiekem drinkt werkt behandeling natuurlijk niet.

Ella7777
Topic Starter

#2 , 13 jan 2025 21:34

Dank u voor uw snelle reactie

Hij sluipt meerdere keren per dag weg en is zelfs zo zat dat hij een paar keer op straat gevallen is. Als ik het goed begrijp is de cafebaas wel strafbaar als hij in die toestand is?

Hij is ooit opgepakt voor openbare dronkenschap maar er is geen gevolg aan gegeven omdat hij loog dat hij net even buiten was en niet bedoeling had rond te lopen maar even op stoep staan. Het was dichtbij ons huis

LeenW

#3 , 13 jan 2025 22:12

Geen sluitende oplossing, maar een aangetekende brief van een advocaat naar het café kan misschienwat indruk maken op de cafébaas.

Reclame

lukasi

#4 , 14 jan 2025 08:52

waarom laat u uw man niet opnemen?

Ella7777
Topic Starter

#5 , 14 jan 2025 10:20

Ik heb opname overwogen en besproken met huisarts. Volgens huisarts is de behandeling nu voldoende en moet ik zorgen dat er geen alcohol in huis is. Hij adviseerde me ook om cafebaas aan te spreken hierover.

Hij is een lange periode nuchter geweest omdat er geen winkel in ons dorp is en café gesloten was

Terug naar “Andere”