Parking retributie Brussel hoofdstad

Peterbru
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Parking retributie Brussel hoofdstad

#1 , 11 dec 2024 12:31

Op 30/09/2024 om18:29 werd mijn nummerplaat opgenomen door de scancar. Ik betaald volgens 4411 om 18:31

Ik heb een betwisting ingediend online binnen de gestelde termijn (14 dagen) bij de stad Brussel maar kreeg nooit antwoord.

Nu zegt de website dat ik eerst moet betalen, zelfs in geval van betwisting. Ik heb altijd gehoord dat een betaling betekent dat men akkoord gaat met de vordering. Wat doe ik dus best betalen en hopen op een terugbetaling (die niet zal komen, want er wordt zelfs niet geantwoord op de betwisting) of de procedure verderzetten ?

Ik vernam ook dat men een deurwaarder kan laten invorderen en zelfs beslag laten leggen zonder tussenkomst van een rechtbank. Is dit allemaal legaal ????

mava105

#2 , 11 dec 2024 17:57

Ik heb altijd geweten dat je EERST moet betalen alvorens een klacht in te dienen. Weet dat al meer dan 60 jaar.

pouly

#3 , 11 dec 2024 18:04

Denk dat er niet veel te betwisten valt. U hebt betaald NADAT de scanwagen is gepasseerd en die u waarschijnlijk hebt opgemerkt. Is een alom gekend trucje om pas parkeergeld te betalen wanneer er ook effectief controle is.

Reclame

Terug naar “Andere”