Praktijk rijbewijs afleggen maar ambtelijk geschrapt

Ziggy123
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Praktijk rijbewijs afleggen maar ambtelijk geschrapt

#1 , 07 mar 2024 22:38

Hallo beste,

Ik ben momenteel ambtelijk geschrapt en heb een verlopig rijbewijs maar nu moet ik mijn praktijk examen afleggen voor rijbewijs b, maar kan ik dit doen als ik ambtelijk geschrapt ben? Want heb dit echt nodig voor mijn werk met een bedrijfswagen.


Concreet

Ambtelijk geschrapt en praktijk examen afleggen en vast rijbewijs regelen. Met deze gegevens van ambtelijk geschrapt ?

LeenW
Berichten: 12860

#2 , 07 mar 2024 22:55

Waarom ambtelijk geschrapt? Dat maakt veel zaken (inclusief dit) een pak moeilijker.

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 08 mar 2024 17:03

Waar denkt u uw rijbewijs te gaan afhalen ?

Ambtelijk geschrapt betekent dat je nergens meer ingeschreven bent in België

Gevolg is dat je geen rijbewijs kan krijgen, en eigenlijk zelfs geen examen kan afleggen hier, want dat vereist dat je een Belgisch rijbewijs moet kunnen krijgen.
Daarvoor moet je officieel in België verblijven.
Maar daar verblijf je dus niet ... of toch niet officieel ... want geschrapt
En aan de uitzonderingen (student, diplomatiek personeel ) ga je zeer waarschijnlijk ook niet voldoen.


Examen doen vereist bewijs dat je in België woont
Je moet daar normaal je ID kaart voor voorleggen
Geen idee hoe nauwgezet dat op dat moment gecontroleerd wordt, maar als daar "geschrapt" ofzo verschijnt, dan hang je al ...
Spartel je toch voorbij deze horde , heb je nog steeds geen rijbewijs want nergens ingeschreven ... dus niet gerechtigd om een Belgisch rijbewijs te kunnen krijgen .


Zorgen dat je opnieuw ingeschreven geraakt is stap 1

Reclame

Terug naar “Andere”