Pagina 1 van 1

Parkeerretributie/boetes

Geplaatst: 15 jan 2024 19:17
door Llisa
Beste.

Ik deed een aanvraag voor adreswijziging op 3 mei 2023.
Midden mei vroeg ik een parkeervergunning aan.
Ik kreeg op 23 mei 2023 een voorwaardelijke vergunning geldig tot 2026. Deze zou normaal automatisch worden omgezet naar vaste vergunning bij adreswijziging (6 juni 2023).

Eigenlijk zou ik een tijdelijke moeten gekregen hebben, denk ik. Die eveneens automatisch naar een vaste vergunning zou zijn omgezet, aangezien de aanvraag van adreswijziging gebeurde voor de aanvraag van de parkeervergunning.

Maar dat gebeurde dus niet, en ik kreeg boete na boete in oktober/november. Het gaat in totaal over drie boetes.

Alle informatie over de vergunningen is te vinden op de website van de stad. En was het bezwaar met bewijs van mijn voorwaardelijke vergunning praktisch copy-paste.

Toch vinden de stad en de ombudsdienst van de stad dat er geen fouten zijn gemaakt.
Ze hebben mijn dossier gesloten, (wwz mond gesnoerd dus).

Ik vind deze boetes onterecht en wens ze kwijtgescholden te krijgen, maar dat is blijkbaar nog niet zo eenvoudig.

Bij wie kan ik nu terecht met mijn bezwaar?
Wacht ik op dagvaarding van de stad?
Kan ik hiervoor pro-deo krijgen of hoef ik geen advocaat?

Bedankt voor het advies

Re: Parkeerretributie/boetes

Geplaatst: 16 jan 2024 15:03
door sirkiii
In de veronderstelling dat het GAS boetes zijn. Na afwijzing bezwaar kan je naar de politierechtbank. Dit staat op het GAS-formulier. Nu je, als ze het reglement gevolgd hebben zal je hoogstwaarschijnlijk geen gelijk krijgen. Over welk bedrag spreken we ?

Re: Parkeerretributie/boetes

Geplaatst: 20 jan 2024 16:57
door Franciscus
En best ook welke gemeente.
Parkeerbedrijf of gemeentelijke ambtenaar of politie..

Re: Parkeerretributie/boetes

Geplaatst: 24 jan 2024 10:40
door Llisa
Het betreft, denk ik, parkeerretributies en geen GAS-boetes in de stad Antwerpen. Het zijn 4 boetes van 44 euro.

Re: Parkeerretributie/boetes

Geplaatst: 24 jan 2024 10:51
door Llisa
Ik veronderstel dat er geen fout is gebeurd, maar eerder een vergissing. Volgens mij is het systeem, misschien ten gevolge van de cyberaanval, ergens vastgelopen. Ze geven dit ergens in hun mailverkeer onrechtstreeks toe: "we hebben u account gerefreshed".