Parkeerretributie/boetes

Llisa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie/boetes

#1 , 15 jan 2024 19:17

Beste.

Ik deed een aanvraag voor adreswijziging op 3 mei 2023.
Midden mei vroeg ik een parkeervergunning aan.
Ik kreeg op 23 mei 2023 een voorwaardelijke vergunning geldig tot 2026. Deze zou normaal automatisch worden omgezet naar vaste vergunning bij adreswijziging (6 juni 2023).

Eigenlijk zou ik een tijdelijke moeten gekregen hebben, denk ik. Die eveneens automatisch naar een vaste vergunning zou zijn omgezet, aangezien de aanvraag van adreswijziging gebeurde voor de aanvraag van de parkeervergunning.

Maar dat gebeurde dus niet, en ik kreeg boete na boete in oktober/november. Het gaat in totaal over drie boetes.

Alle informatie over de vergunningen is te vinden op de website van de stad. En was het bezwaar met bewijs van mijn voorwaardelijke vergunning praktisch copy-paste.

Toch vinden de stad en de ombudsdienst van de stad dat er geen fouten zijn gemaakt.
Ze hebben mijn dossier gesloten, (wwz mond gesnoerd dus).

Ik vind deze boetes onterecht en wens ze kwijtgescholden te krijgen, maar dat is blijkbaar nog niet zo eenvoudig.

Bij wie kan ik nu terecht met mijn bezwaar?
Wacht ik op dagvaarding van de stad?
Kan ik hiervoor pro-deo krijgen of hoef ik geen advocaat?

Bedankt voor het advies

sirkiii
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jan 2024 15:03

In de veronderstelling dat het GAS boetes zijn. Na afwijzing bezwaar kan je naar de politierechtbank. Dit staat op het GAS-formulier. Nu je, als ze het reglement gevolgd hebben zal je hoogstwaarschijnlijk geen gelijk krijgen. Over welk bedrag spreken we ?

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 19 jan 2024 19:27

Ik kreeg op 23 mei 2023 een voorwaardelijke vergunning geldig tot 2026.
Die is dus nog 2 jaar geldig ...

Goed bijhouden, ga je nodig hebben

Bij wie kan ik nu terecht met mijn bezwaar?
Wat is precies de aard van de "boetes"
Is het een GAS-PV, zen retributie (wat ik vermoed) ...

Want dat werkt allemaal anders

Reclame

Franciscus
Berichten: 38614

#4 , 20 jan 2024 16:57

En best ook welke gemeente.
Parkeerbedrijf of gemeentelijke ambtenaar of politie..

Llisa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jan 2024 10:40

Het betreft, denk ik, parkeerretributies en geen GAS-boetes in de stad Antwerpen. Het zijn 4 boetes van 44 euro.

Llisa
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 jan 2024 10:51

Ik veronderstel dat er geen fout is gebeurd, maar eerder een vergissing. Volgens mij is het systeem, misschien ten gevolge van de cyberaanval, ergens vastgelopen. Ze geven dit ergens in hun mailverkeer onrechtstreeks toe: "we hebben u account gerefreshed".

Inazuma
Berichten: 9780
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 27 jan 2024 12:33

Het betreft, denk ik, parkeerretributies en geen GAS-boetes in de stad Antwerpen. Het zijn 4 boetes van 44 euro.
Dat zijn parkeerretributies aan tarief te zien
44€ al ... :shock:
Antwerpse Vredegerecht heeft ze in het verleden al excessief genoemd (en verworpen) toen ze nog een pak minder duur waren.

Als Antwerpen ze wil innen, moeten ze zélf naar de Vrederechter gaan

Zeer benieuwd hoe dat gaat lopen als u een voorwaardelijke vergunning had / heeft tot 2026
Wel nakijken of u bleef voldoen aan die voorwaarden :!:


Voor een procedure voor de Vrederechter is geen advocaat nodig

Terug naar “Andere”