Dagvaarding vrederechter na parkeerretributie

Nick Hermans
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dagvaarding vrederechter na parkeerretributie

#1 , 07 jul 2023 17:29

Dag iedereen,

Ik had een vraag over een dagvaarding na het (niet expres)niet betalen van een parkeerretributie.
Kort samengevat: ik kreeg een 3 tal weken een deurwaarder voor de deur met de boodschap dat ik voor de vrederechter moet verschijnen voor een onbetaalde parkeerretributie voor het niet leggen van een blauwe schijf. De oorspronkelijke boete van €30 is nu dus €300 geworden. Op zich wil ik de retributie niet betwisten, maar wel het feit dat factuur x10 gegaan is zonder dat ik een brief, laat staan een aangetekend schrijven gekregen heb. Ik heb aan de deurwaarder zowel telefonisch als via mail een kopie van het aangetekend schrijven gevraagd (zonder reactie). Ik veronderstel dat ze toch minstens een aangetekend schrijven moeten sturen voordat ze mogen dagvaarden?
Bedankt alvast voor jullie advies!

Inazuma
Berichten: 9781
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 08 jul 2023 09:07

De oorspronkelijke boete van €30 is nu dus €300 geworden. Op zich wil ik de retributie niet betwisten, maar wel het feit dat factuur x10 gegaan is zonder dat ik een brief, laat staan een aangetekend schrijven gekregen heb.
Ik veronderstel dat ze toch minstens een aangetekend schrijven moeten sturen voordat ze mogen dagvaarden?
De stappen die de parkeerfirma of gemeente moet volgen, staan in het gemeentelijk parkeerretributie-reglement
U zal dat moeten opzoeken en nalezen

Daar staan doorgaans geen aangetekende brieven in.

Dat u iets niet gekregen heeft, is ook niet aantoonbaar
Hoeft ook niet, de tegenpartij moet de bewijzen leveren in deze procedure, niet u.

Reclame

Terug naar “Andere”