Baby als levend schild gebruiken mag dat!!!

oma
Topic Starter

Baby als levend schild gebruiken mag dat!!!

#1 , 28 nov 2005 10:58

Ik ben oma van een babytje van bijna vijf maand,vorig week end heeft mijn dochter(de mama van het babytje) van haar vriend veel slaag gekregen en heeft hij haar willen wurgen ,de rijkswacht is ter plaatse geweest alsook ikzelf en haar zus omdat mijn dochter me getelefoneerd had dat ze slaag kreeg haar vriend (die een serieus gerechterlijk verleden heeft en drugsgebruiker is)hij had zich op een slaapkamer met de baby opgesloten en een kast voor de deur gesleept het babytje huilde aanhoudend en ik stond machteloos verschrikkelijk ! hij is dan met het babytje door de openstaande raam komen hangen het was half een s nachts en heel koud en het babytje had enkel een licht pulletje aan, toen is de rijkswacht geariveerd en hebben hem kunnen overhalen om het babytje af te geven hetgeen hij uiteindelijk dan heeft gedaan ik ben met mijn dochter en babytje gevlucht bij mij naar huis tegen de rijkswacht heeft hij tegen over ons dan nog bedreigingen gedaan,kan dit ? zonder opgenomen te worden ?ondertussen is mijn dochter terug bij hem ingetrokken wat als zich dit nog eens afspeeld?kan er me iemand raad geven a u b ik zit zo met dat babytje in alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 28 nov 2005 15:16

Volgende zouden wij u aanraden:

1. Neem contact op met uw lokaal Justitiehuis (adres kan u hier vinden: http://www.just.fgov.be/nl_htm/organisa ... zen/mj.htm ). Dergelijk advies is volledig gratis.

2. Bij situaties als diegene die u schetst, kan een procedure voor de Vrederechter ingeleid worden. Deze procedure is speciaal gemaakt om crisis-situaties binnen het gezin "op te vangen" en is niet hetzelfde als een echtscheiding.
Zo'n vordering voor de Vrederechter is gesteund op art 223 Burgerlijk Wetboek en dient om SNEL in echte crisissituaties in een (tijdelijke) oplossing te voorzien.
Mogelijke maatregelen zijn onder andere: regelen van een afzonderlijke woonst, regeling van het ouderlijk gezag over het kindje, etc.

Ik zou u aanraden hiervoor een advocaat te contacteren.

U kan ook zelf een procedure inleiden voor het Vredegerecht. Informatie hieromtrent kan u hier vinden: http://home.scarlet.be/~smelis2/publiek ... en/223.htm

Veel sterkte.

Gast
Topic Starter

#3 , 04 feb 2006 23:42

Ik ben oma van een babytje van bijna vijf maand,vorig week end heeft mijn dochter(de mama van het babytje) van haar vriend veel slaag gekregen en heeft hij haar willen wurgen ,de rijkswacht is ter plaatse geweest alsook ikzelf en haar zus omdat mijn dochter me getelefoneerd had dat ze slaag kreeg haar vriend (die een serieus gerechterlijk verleden heeft en drugsgebruiker is)hij had zich op een slaapkamer met de baby opgesloten en een kast voor de deur gesleept het babytje huilde aanhoudend en ik stond machteloos verschrikkelijk ! hij is dan met het babytje door de openstaande raam komen hangen het was half een s nachts en heel koud en het babytje had enkel een licht pulletje aan, toen is de rijkswacht geariveerd en hebben hem kunnen overhalen om het babytje af te geven hetgeen hij uiteindelijk dan heeft gedaan ik ben met mijn dochter en babytje gevlucht bij mij naar huis tegen de rijkswacht heeft hij tegen over ons dan nog bedreigingen gedaan,kan dit ? zonder opgenomen te worden ?ondertussen is mijn dochter terug bij hem ingetrokken wat als zich dit nog eens afspeeld?kan er me iemand raad geven a u b ik zit zo met dat babytje in alvast bedankt.
wil u niet beledigen, maar in godsnaam, waarom gaat uw dochter terug?

Reclame

roos
Berichten: 14

#4 , 26 jul 2006 11:41

Gast

Dat teruggaan is moeilijk te begrijpen voor iemand die dit niet van dichtbij meegemaakt heeft, maar een mishandelde partner zal gemiddeld 4 keer vertrekken en weer teruggaan vooraleer de definitieve stap te zetten... .

grtz
roos

krissie
Berichten: 41
Locatie: kortrijk

#5 , 26 jul 2006 17:25

Kan dit alleen maar bevestigen Roos. Niets is erger dan dit als partner te moeten doorstaan , en het is pas als je niet meer kunt, als je werkelijk :op: bent dat je niet meer terugkeert. En in de meeste gevallen is de mishandelde dan (voor de buitenwereld) nog de oorzaak, want iemand die mishandeld is , loopt daar niet mee rond en probeert er Alles aan te doen het potje zolang mogelijk gedekt te houden, omwille van ja zovele zaken .............pff om warm van te krijgen :cry:
: Doe steeds uw best, laat de moed nooit zakken, geef u nooit gewonnen. Misschien zullen anderen u erom haten.
Maar wie u haat zal de strijd nooit winnen, tenzij u hem gaat haten.
En dan vernietigt u uzelf:
R. Nixon

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#6 , 06 dec 2006 16:44

Veel mensen zitten liever in een slechte relatie dan in helemaal geen relatie ...

Spijtig maar dat is de realiteit ...

Ik vind het alleen spijtig voor dat klein ukje, opgroeien in zo'n gezin ...

elsje
Berichten: 109

#7 , 10 dec 2006 16:48

Dat is wel degelijk zo........ veel mensen houden een relatie in stand
omwille van zovele zaken . Als kinderen de dupe worden van het
: in stand houden van : een relatie is het soms beter dat ouders uit
elkaar gaan. Geweld onder welke vorm dan ook kan NIET binnen een
relatie. En kinderen , in dit geval een babytje gebruiken is een misdaad.
Een goede relatie ouders- kinderen is ook wel degelijk mogelijk in een niet-
traditioneel gezin...... Kinderen hebben Beide ouders nodig , en dat
vergeten sommigen uit eigenbelang!

Terug naar “Andere”