Hulp

Alpha303
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Hulp

#1 , 11 mei 2023 21:20

Ik weet geen raad meer. Ik wordt vals beschuldigd van fraude met een leasingwagen in duitsland , er is een zitting dat ik moet voorkomen in warendorf . Ik heb geen rijbewijs en kan geen duits. Ik ben al naar de politie geweest maar ik wordt niet serieus genomen. Dit moet stoppen . Mijn leven wordt anders geruïneerd . Kan iemand mij aub helpe . Niemand heeft tot nu toe iets geholpen

LeenW
Berichten: 12839

#2 , 11 mei 2023 21:59

Een rijbewijs is geen vereiste voor fraude. Een tolk kan handig zijn, maar of u er recht op een heeft, hangt af van de Duitse wetgeving.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 11 mei 2023 23:05

Ik wordt vals beschuldigd van fraude met een leasingwagen in duitsland , er is een zitting dat ik moet voorkomen in warendorf . Ik heb geen rijbewijs en kan geen duits.
Wanneer is de zitting ?

Niks doen is in elk geval GEEN oplossing want veel kans dat het je blijft achtervolgen als je je niet verdedigt.

En wat is de aanklacht ? Wat zou u met die leasingwagen gedaan hebben ?

Ik ben al naar de politie geweest maar ik wordt niet serieus genomen.
Belgische politie kan u daarbij niet helpen
Hebben ze u dat niet gezegd :?:

Reclame

Franciscus
Berichten: 38602

#4 , 11 mei 2023 23:28

Klopt. BE politie en gerecht zijn gewoon niet bevoegd.
U zal (eventueel via rechtsbijstand) een Duitse advocaat moeten nemen en deze probleem uitleggen.

Enigste uitzondering : heeft men (iemand) met uw Belgische documenten een fraude gepleegd?
Maar dan zal u aangifte moeten doen in BE en dan met uw verklaring en het PV nr naar de DE politie gaan en daar aangifte doen cq verklaring afleggen.

Gezien Salduz wetgeving ook in DE geldig is ( kunnen wel andere accenten hebben) daar dan een zaak opstarten wegens valsheid in geschriften.

Edoch als er al een zitting gepland is vrees ik dat u best ter zitting deze elementen kan laten aanbrengen door een advocaat daar.

Alpha303
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 mei 2023 09:29

De zitting is in juli.ze geven niks van informatie ik weet enkel dat er een ( valse) getuigen gaat zijn die tege mij gaat getuigen. Ik zou een bmw geleasd hebben zonder voorschot en ermee doorgegaan zijn
. Tis gewoon georganiseerde misdaad . En een valstrik . Ze gaan mij gewoon derin naaien . Ik heb bankafschriften van die dag dat ik zogezegd in Duitsland een leasing ben gaan doen, die dag heb ik mijn bankkaart gebruikt in mijn geboorte stad in belgie . Zowel in de ochtend en na de middag en de vroege avond op 3verschillende plaatsen binnen 1 km van mijn huis

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 12 mei 2023 09:46

die dag heb ik mijn bankkaart gebruikt in mijn geboorte stad in belgie . Zowel in de ochtend en na de middag en de vroege avond op 3verschillende plaatsen binnen 1 km van mijn huis
Hangt ervan af waar je woont: ver of kort bij de D grens of aan de kust, en de fraude is gebeurd in bijvoorbeeld het oosten van D.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 12 mei 2023 09:53

De zitting is in juli.ze geven niks van informatie
Je kan altijd een afschrift krijgen van de aanklacht(en) en het dossier tegen jou dat naar de rechtbank gaat - dat kan in de ganse EU

Je zal dat wel officieel moeten vragen ...

Ik heb bankafschriften van die dag dat ik zogezegd in Duitsland een leasing ben gaan doen, die dag heb ik mijn bankkaart gebruikt in mijn geboorte stad in belgie . Zowel in de ochtend en na de middag en de vroege avond op 3verschillende plaatsen binnen 1 km van mijn huis
Op zich bewijzen die niet dat u die bankkaart ook zelf gebruikte ...


Hoe komt een autolease bedrijf aan genoeg van uw gegevens om "u" (of iemand anders in uw naam) een auto mee te geven ...

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 12 mei 2023 09:54

Heeft Duitse politie / recherche enige onderzoeksdaad gedaan naar u toe ?

U laten ondervragen hier ?
U uitgenodigd voor verhoor ginds ?

Alpha303
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 12 mei 2023 12:45

Ik heb geen verhoor gehad . Ik heb in 2020 in duitsland mijn id kaart gegeven voor een kopie bij de notaris , ben toen inde val getrapt van die vriendin om haar zo gezegd uit de nood te helpen heb ik een bedrijf van haar overgenomen voor 2 maanden . Achteraf bleek da allemaal bedrog te zijn en ik ben er zeker van dat het via die weg is gebeurd dat ze mijn id gegevens hebben gebruikt ofzo

LeenW
Berichten: 12839

#10 , 12 mei 2023 13:26

Als u zaakvoerder was, bent u verantwoordelijk voor fraude die gebeurd zou zijn. Tijd om uit de ontkenningsfase te komen, want dit is echt wel serieus. Raadpleeg zo snel mogelijk een Duits advocaat.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 12 mei 2023 13:51

Raadpleeg zo snel mogelijk een Duits advocaat.
En vertel die advocaat ineens het ganse verhaal
(in het kort, gestructureerd, met data etc wat er gebeurd is, wat u gedaan heeft - begin dat al maar op te stellen)

Niet in stukjes en brokjes die de advocaat er zoals hier moet uit sleuren, want dan wordt het enkel tijdrovender, en duurder ...

Dit gaat niet vanzelf weg ...

Franciscus
Berichten: 38602

#12 , 03 jun 2023 17:08

Ik hoop dat u ondertussen al naar DE bent gegaan na een advocaat daar te hebben gecontacteerd.
Echt niet laten liggen. Als er een uitspraak komt (in uw nadeel) zal BE gerecht wel ingeschakeld worden dus zeker net wachten.

Terug naar “Andere”