Verkeersagressie met stilstand op Antwerpse ring

Helmet063
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkeersagressie met stilstand op Antwerpse ring

#1 , 10 mei 2023 10:12

Oprit naar Antwerpse ring; 2 rijvakken die 1 worden. Achter mij komt een auto tegen zeer hoge snelheid aangereden op rechtervak. Ik naar rechts, waarop die auto mij links voorbijscheurt. Roekeloos rijgedrag en ik steek mijn middelvinger op. Waarop die bestuurder voor mij alle remmen dichtgooit en we op die oprit op Antwerpse ring stilstaan! Hij belet me om te passeren, In mijn spiegel zie ik auto’s uit de bocht naderen die ons maar net kunnen ontwijken. WAANZIN, en extreem gevaarlijk, terwijl mijn dochterje naast mij zit. Uiteindelijk rij ik achteruit en slaag ik erin hem te passeren. Wat verder op de invoegstrook naar de ring komt hij heel dicht naast mij rijden, alsof hij mij van de baan wil rijden. Pas toen hij zag dat we hem filmden met gsm, nam hij afstand. Maar bleef hij ons volgen. Wat een zieke macho, dat allemaal voor een middelvinger?
Ik heb toen politie gebeld. Met een grote omweg via Wommelgem reed ik richting politiekantoor Mortsel. Op die baan werd hij tegengehouden door een politie-patrouille. Oef. Er was nog een andere wagen ons gevolgd; van een getuige die ons op die oprit kon ontwijken en alles heeft gezien. Hij kwam ons bijstaan.
Ik deed meteen aangifte bij politie, maar na overleg met hun collega’s, zeiden ze dat het zinloos was, het mijn woord tegen het zijne is, ook al heb ik getuigen. Dat parket dit zonder gevolg zou seponeren. Want er was geen schade of fysiek geweld.
Ik weet dat men bij aangifte de camerabeelden bekijken en dat zal duidelijk bewijzen dat die roekeloze zot mij deed stoppen op Antwerpse ring en een levensgevaarlijke situatie creëerde. Wat als één van de achterliggende wagens ons had aangereden?
Heet het zin om toch nog aangifte doen, of ben ik de schuldige? Staat dat in verhouding tot wat de agressor gedaan heeft?

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 10 mei 2023 11:52

zeker aangifte doen

antwerpse ring en omstreken hangen vol met camera's, dus er moeten beelden van zijn

het is niet aan de agent om te zeggen of het de moeite is of niet

Franciscus
Berichten: 38603

#3 , 10 mei 2023 14:26

Als dat op de ring was zeker aangifte doen.
Daar hangen overal camera's
Hopelijk hebt u de gegevens van de getuige nog.
Geeft ook aan dat politie-inspecteurs de aangifte niet wilden opnemen. Het is nog altijd de PDK die seponeert of niet.
Van welke zone waren die LPA of Minos?

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2325
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mei 2023 14:46

Gezien middelvinger van TS lijkt dit me eerder een escalatie van wederzijdse verkeersagressie.

Waarbij ieder zijn verhaal wat precies door wat uitgelokt werd per definitie gekleurd is.

LYNX XX
Berichten: 2523
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 mei 2023 14:50

Gezien middelvinger van TS lijkt dit me eerder een escalatie van wederzijdse verkeersagressie.

Waarbij ieder zijn verhaal wat door wat veroorzaakt is per definitie gekleurd is.
Zeer terecht opmerking van Thomas.

En ook TS rijdt links en de andere ( over haastige bestuurder ) vlamt langs rechts; waarna TS ook naar rechts uitwijkt.
En als de middelvinger ook op de camera te zien is; wordt het een zwakke zaak.

lukasi
Berichten: 1147

#6 , 10 mei 2023 15:12

....Achter mij komt een auto tegen zeer hoge snelheid aangereden op rechtervak. Ik naar rechts,....
Uitlokking door TS ?

Helmet063
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 10 mei 2023 15:54

1) ik reed links omdat ik voordien links sorteerde voor die bocht richting Antwerpse Ring. Het is die bocht onder Silvertop brug, komende van centrum Antwerpen/Amerikalei. Toen ik naar rechts wou gaan, zag ik die auto rechts komen tegen zeer hige snelheid.
2) Mijn gebaar was onnodig (uitlokking?), op zijn rijgedrag. Maar zijn reactie; volledig stoppen op snelweg en blokkeren doorgang oprit van de ring, rakelings langs mij rijden op de ring en mij achtervolgen, was buiten alle proportie en levensgevaarlijk!
Het had grote gevolgen kunnen hebben. Dat was ook de reden dat die getuige, die ons net kon ontwijken, ons volgde om mee aangifte te doen tegen die bestuurder. Ik heb zijn gegevens. Politie Minos vreesde dat het nutteloos was en parket zou seponeren wegens gebrek aan bewijs. En woord tegen woord, ondanks de getuige.
Sommigen zeggen om toch aangifte te doen, anderen wijzen mij aan als de agressor. Ik heb niemand in gevaar gebracht of geblokkeerd op een autosnelweg en nadien achtervolgd. Het is dezelfde logica als kort rokje en verkrachting.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 10 mei 2023 17:17

Er was nog een andere wagen ons gevolgd; van een getuige die ons op die oprit kon ontwijken en alles heeft gezien. Hij kwam ons bijstaan.
Ik deed meteen aangifte bij politie, maar na overleg met hun collega’s, zeiden ze dat het zinloos was, het mijn woord tegen het zijne is, ook al heb ik getuigen. Dat parket dit zonder gevolg zou seponeren. Want er was geen schade of fysiek geweld.
Dit is niet aan de politie agenten om te beoordelen
Dit is gewoon lamzakkerij, waardoor er mogelijk niets meer van kàn komen, en zij er van af zijn ...


Ga dat aangeven bij andere politiezone, en laat nadrukkelijke in je verklaring noteren dat die politiezone weigerde je klacht te noteren. (dat màg niet)

Niet te lang mee wachten, want die beelden van de Ring verdwijnen snel als er geen vraag is om ze te bewaren
(camera's staan ook niet altijd gericht zoals dat voor jou best zou uitkomen, of werken niet altijd allemaal ...)

LeenW
Berichten: 12840

#9 , 10 mei 2023 19:41

Ik volg de piste van wederzijdse verkeersagressie, waarbij TS de eerste fout heeft gemaakt. U kan altijd klacht indienen, maar het kan uzelf ook in de problemen brengen.

eylis
Berichten: 8842

#10 , 10 mei 2023 20:04

Wellicht wel wederzijdse verkeersagressie, maar met die nuance dat de agressor verboden manoeuvers uithaalde die ook andere weggebruikers in gevaar bracht. Ik denk dat hij dan wel veroordeeld kan worden voor dat manoeuver?

Terug naar “Andere”