woon werk afstand uitzonderlijk 2x zo lang door vergeetachtigheid

oldskoolgsxr
Topic Starter
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

woon werk afstand uitzonderlijk 2x zo lang door vergeetachtigheid

#1 , 29 mar 2023 10:41

Gisteren reed ik met de motorscooter na het werk naar huis.
Met beschermende kledij, nuchter, wegcode volgend, aangepaste snelheid, hoffelijk, administratief in orde van mens en voertuig, technisch in orde, medisch gekeurd, alle voorwerpen die de aandacht konden afleiden onbereikbaar, het weer was droog en gemiddelde temperatuur en luchtdruk...
Bijna juridisch verdacht, zo correct.

Plots besefte ik dat ik mijn motorfiets-zomerhandschoenen aanhad om 17h30 en s'morgens met winter-motorfietshandschoen ben vertrokken.
(in goed staat, CE gelabeld, de nodige beschermingskeuringen staan er ook in)

Ik had die winterhandschoenen nodig voor de volgende dag. Onder de 10 graden zijn mijn zomerhandschoenen niet voldoende beschermd tegen de frisse temperaturen en stijve vingers geeft een tragere reactietijd op.

Ik was bijna thuis maar ben toch teruggekeerd om alsnog de vergeten handschoenen op te halen. 40minuten later was ik terug thuis met het vergeten kleinood.

Wat als ik toch was aangereden op die 2e heen en weer reis? Gedekt door het werk of niet?

eylis
Berichten: 8840

#2 , 29 mar 2023 11:18

Er was geen dringende noodzaak om terug te rijden, dus voor werkgever zou dat al een nogo geweest zijn (terugbetaling woon-werverkeer) Als de verzekering er achter zou gekomen zijn ook al een discussiepunt.

Maar... toch wel erg rare oplossing voor de vergeten handschoenen. Nog afgezien van de dure benzine die u voor een paar handschoenen verrijdt. U kon de volgende morgen gewoon 2 plastic zakjes met elastiek over uw zomerhandschoenen aantrekken dat zou even isolerend geweest zijn.

Of was dit een taak in het kader van een opleiding?

lukasi
Berichten: 1144

#3 , 29 mar 2023 13:19

Tuinaannemers truk.
Doe in je handschoenen of schoenen wat gemalen peper.

Reclame

oldskoolgsxr
Topic Starter
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

#4 , 29 mar 2023 15:48

Goed. Begrepen ik was niet in mijn recht.
De tuinaannemers truuk ken ik niet.

@eylis : Bedankt voor het eerste deel antwoord. Het deel met de tip is goed bedoeld maar een totale nogo.
Doe dit aub nooit. Geen grip, geen feeling. Boven de 70kmh spelen krachten op lijf en leden waar niet-motorrijders geen besef van hebben. (dit is geen verwijt)
Na 11 jaar semi pro motorracer te zijn geweest is grip, feeling en zicht de basis essentie om niet te vallen.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 29 mar 2023 16:13

je kon vast en zeker een veilig alternatief vinden, werkhandschoenen/latexhandschorenen én zomerhandschoenen, whatever....

oldskoolgsxr
Topic Starter
Berichten: 88
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 mar 2023 17:31

Laat de latex in de slaapkamer en de werkhandschoenen in het tuinhuis. Alternatieven waren niet nodig.
De 2e rit reed ik gedekt door de gewone verzekering en niet onder de de dekking van de werkgever- verzekering heb ik nu geleerd. Voelde niet echt spannend aan. Mijn motorscooter rijdt a rato van 10€cent /km all in. Ook afschrijving. Je kon er nog geen trappist mee drinken op café voor de omgereden afstand.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#7 , 29 mar 2023 22:47

Wat als ik toch was aangereden op die 2e heen en weer reis? Gedekt door het werk of niet?
Verzekeraars grijpen élke mogelijkheid aan om vooral NIET uit te betalen

Wordt je van je sokken gereden terwijl je terug richting werk rijdt, kan je het schudden, want het verzekerde traject is werk :arrow: woning op dat moment

Wordt je van je sokken gereden terwijl je terug huiswaarts rijdt, kunnen ze zich gaan afvragen waar je in tussentijd zat (tijdstip ongeval tov tijdstip uittikking indien beschikbaar)


Tip voor iedereen die op meerdere plaatsen verblijft na werk: ofwel thuis ofwel bij Vriend(in) of weet ik veel
Zorg dat beide / meerdere adressen doorgegeven zijn aan je werkgever als verblijfplaats.
(Nabestaanden van) 1 van mijn collega's trok niets van arbeidsverzekeraar na dodelijk ongeval ... op weg van werk naar zijn vriendin ipv naar huis



De latex in de slaapkamer laten ...
Dunne latex of nitril handschoenen onder zomerhandschoenen zijn ook warmer
Zelfs dunne stoffen handschoenen helpen

Of andersom
Een huishoud/afwas handschoen over je zomerhandschoenen

Terug naar “Andere”