Uitnodiging verhoor zelfverdediging

gogy
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Uitnodiging verhoor zelfverdediging

#1 , 17 mar 2023 07:26

Ik ben uitgenodigd tot verhoor categorie 3 wederzijdse slagen en verwondingen waarvan als straf mijn vrijheid afgenomen kan worden.

Terwijl ik zelf klacht heb ingediend en daar mijn verhaal heb gedaan.

Hieronder mijn verhaal:

Mijn moeder was enige tijd >5 jaar in een relatie met een man de relatie verliep stroef en met veel ruzies. Mijn moeder voelde zich niet meer veilig en contacteerde mij om haar op te halen na haar terugkomst van vakantie.
Wij zijn tweemaal bij haar ex-partner geweest om haar spullen op te halen. Zelf heb ik hiervoor de politie gebeld om dit op een vredige manier te laten aflopen waarop ze antwoorden dat ik enkel moest bellen wanneer er iets misliep.
De eerste keer verliep alles goed maar de tweede keer was de ex-partner zijn kleinzoon aanwezig +-15 jaar.
Hij was zeer agressief en werd weggestuurd door zijn grootvader. Enkele ogenblikken hierna kwam hij terug en stapte naar mij toe waarna hij plots mij in het aangezicht sloeg.
Ik was verstomd van de slag op mijn mond en stak mijn handen vooruit om hem van mij weg te duwen. Hij had mij echter vast en bleef slaan.
De grootvader (ex-partner van mijn moeder) kwam er ook meteen bij, nam me langs achter in een wurggreep en sloeg me ook een aantal keren op het achterhoofd.
Toen uiteindelijk mijn moeder zijn arm heeft losgetrokken ben ik kunnen ontsnappen en kreeg zij van haar ex-partner een klap in haar gezicht.
De kleinzoon had familie gebeld om te komen helpen en zij hebben de politie gecontacteerd. De politie heeft mij in een toegetakelde staat teruggevonden en zag dat zij zeer agressief waren.
Ze raden mij aan om klacht in te dienen. Ben ook meteen naar de dokter van wacht gegaan die een hersenschudding heeft vastgesteld inclusief bebloede mond, neus en bulten op het achterhoofd. (Hier heb ik een attest van)
Na indienen van mijn klacht krijg ik een jaar later echter deze brief in mijn brievenbus.

Wel gelet dat de grootvader minder dan een jaar voorheen veroordeeld werd voor het slaan met een koevoet (tegen de man van zijn toenmalige ex-partner)

Wil dit zeggen dat de andere partij ook klacht heeft ingediend?
Wat doe ik best?
Ik heb mijzelf zo goed mogelijk enkel verdedigd en wanneer de kans zich voordeed ben ik ontsnapt en achteruit gegaan.
Hoe lang na het verhoor krijg ik antwoord en wat zijn de volgende stappen?

De enige aanwezige waren wij 4.

Ik heb zelf nooit problemen gehad met het gerecht of iets in mijn strafblad.
Iets hebben op mijn strafblad zou mij veel problemen opleveren aangezien ik werk als freelancer en elk half jaar tot jaar op een nieuw project mijn bewijs van goed gedrag en zeden moet tonen (niet elke klant vraagt dit maar toch velen).

Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie hulp

Reclame