Parkeersessie dubbel aangerekend

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

Parkeersessie dubbel aangerekend

#1 , 07 feb 2023 08:45

Onlangs stond ik in Antwerpen geparkeerd en wou mijn parkeersessie betalen via de Parkmobile app. Na 1 minuut sprong de sessie al af, dus ik probeer opnieuw. Hetzelfde gebeurt, en bovendien zie ik dat het parkeren nu 2x aangerekend staat. Later neem ik contact op met hen, blijkbaar is dit de werkwijze omdat er 1 vast tarief geldt, ongeacht hoe lang je daar staat. Ik had maar beter de voorwaarden moeten lezen. Ze gaan mij toch dubbel aanrekenen, omdat volgens hen de stad hen hiervoor factureert en ze anders het geld uit eigen zak betalen. Kan dit zomaar? Is er iets wat ik hier tegen kan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 07 feb 2023 17:05

Over hoeveel eurocent spreken we ?

BEPAK
Topic Starter
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 feb 2023 21:04

€12,78 moet ik betalen. Graag advies in plaats van oordeel of dat veel of weinig is voor iemand. Principieel laat ik mij ook niet graag overal oplichten. Ik vraag mij af of het klopt dat ik hiervoor Stad Antwerpen moet contacteren, of dat wel degelijk Parkmobile dit moet regelen. Of dat ze echt alles mogen doen, als het maar ergens in de kleine lettertjes staat. Kan ook helpen om in de toekomst misschien grotere bedragen te vermijden.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 feb 2023 17:32

Dat er een vast tarief geldt, hoort toch niet te betekenen dat je parkeersessie "afspringt" (beëindigt dus ?)

Lijkt me ideale oplichtingstechniek om mensen nogmaals te doen betalen, uit schrik een "halve dagticket" aangesmeerd te krijgen van 44€ ...

Terug naar “Andere”