toepassing zorgvolmacht

sprint65
Topic Starter
Berichten: 12

toepassing zorgvolmacht

#1 , 22 dec 2022 16:38

Sinds een 7 tal jaar hebben wij (ik en mijn echtgenote) een zorgvolmacht voor een koppel (buren).
Deze mensen zijn 85 jaar. Momenteel beheren ze nog zelf hun financiën.
Daar wij ook inzage hebben in hun bankrekening stelden we onlangs vast dat ze een groot bedrag cash afhaalden.
Kunnen wij daarop reageren? Blijkbaar dient dit om een juweel aan te kopen via de man van hun poetsvrouw (iemand met een verblijfsvergunning uit Georgië).
Het gaat hier wel over 20.000 Euro....
Nu is de vrouw van het koppel heel boos omdat wij ons niet mogen bemoeien over hun uitgaven...
Hebben wij niet de plicht om hen op deze te wijzen dat dit ook om oplichting kan gaan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 22 dec 2022 17:24

Het is misschien beter de zaak anders aan te pakken. Wellicht heeft de "leurder" van juwelen ter waarde van zo'n 20 000 euro, helemaal geen vergunning of handelsnummer. Is het zelfs oplichting. Verwittig de politie van deze "verkoop" en spreek uw bezorgdheid uit. Zij zullen de "verkoper" wel aan, de tand voelen.

sprint65
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 22 dec 2022 18:20

Is idd een manier. Wil echter niet meer problemen met de buren..
Hopelijk kan ik dit anoniem doen bij de politie

Dank

Reclame

Terug naar “Andere”