Reglement van de stad inkijken - bijlages

AgiaGalini
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

Reglement van de stad inkijken - bijlages

#1 , 14 nov 2022 17:42

Naar aanleiding van een parkeerretributie heb ik het retributiereglement van de stad bekeken. Op de website vind ik het document wel terug, maar in dat reglement wordt verwezen naar een plattegrond als bijlage, die deel uitmaakt van het reglement en er onlosmakelijk mee verbonden is.

Bij alle instanties word ik verwezen naar de online kaart, maar ik denk niet dat die oorspronkelijk aangehecht was. ik denk dat die al versie 7 (aan de benaming te zien). Bovendien werd die kaart door een parkeerbedrijf opgesteld, niet door de stad zelf (het parkeerbedrijf schrijft de retributies uit).Er staan zaken op die kaart die twee of drie jaar geleden er nog niet waren, en het retributiereglement is al veel ouder.

Worden reglementen steeds schriftelijk opgesteld en ondertekend, en kan ik dat oorspronkelijk document gaan raadplegen (openbaarheid van bestuur)?

In de loop der jaren is het parkeerbeleid vaak aangepast, maar ik moet toch die oorspronkelijke kaart kunnen checken? Als de stad retributies uitschrijft (of laat uitschrijven) moet je toch weten waar je je aan moet houden...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 14 nov 2022 18:01

U moet alle bestuursdocumenten kunnen inzien of opvragen
Aangezien enkel de gemeente dergelijk reglement kan uitvaardigen, moet ze ook de kaart publiceren (maken kan ze uitbesteden)

Elke wijziging aan die kaart, moet ook het gevolg zijn van een beslissing door de gemeente, en bijhorende aanpassing aan het retributiereglement

Reclame

Terug naar “Andere”