Conclusie en geïnventariseerde bundel neerleggen ter griffie

Zievereir
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Conclusie en geïnventariseerde bundel neerleggen ter griffie

#1 , 12 nov 2022 18:35

Naar aanleiding van een ingediend beroep inzake een LEZ boete vraagt de politierechtbank mij een syntheseconclusie en later een geïnventariseerde bundel neer te leggen. Ik ken mijn dossier maar weet niet welke vorm deze documenten moeten aannemen. Wie kan mij dit toelichten en/of eventueel een model bezorgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 12 nov 2022 20:10

Inventaris is gewoon een lijstje ....

Best ook in inventaris nog aantal pagina's per overtuigingsstuk vermelden.


Op elk blad vd overtuigingsstukken :

dossiernummer / uw naam / overtuigingsstuk nummer # / best ook de pagina (bvb p.1/8 tot p.8/8 )



voorbeeldje:

INVENTARIS DER OVERTUIGINGSSTUKKEN

1 Retributiereglement parkeren stad Lier + parkeerplan

2 Vaststellingsfiche, overeenstemmende fotovaststellingen en verstuurde aanmaningen
+ per retributie detailfoto van de exacte plaats waar verweerder geparkeerd stond.

3 Deurwaardersaanmaning dd 06-03-2015

4 Reactie ( mail dd 30-04-2015 ) van de Heer Schepen ( mobiliteit stad Lier ) + gevoegde bijlagen

5 Ministerieel Besluit dd 11-10-1976 ( BS 14-10-1976 ) houdende de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens ( art 11 : verkeersborden betreffende het stilstaan en parkeren )

6 Ministeriële Omzendbrief dd 25-04-2003 betreffende parkeerplaatsen voorbehouden voor personen met een handicap ( BS 25-04-2003 )

7 Persberichten

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 12 nov 2022 20:43

Conclusie moet bevatten:


Wie beroep indient : uw naam, adres, rijksregister

Tegen wie / welke instantie (naam / adres ...) u beroep wenst aan te tekenen
en tegen welke de beslissing daarvan u beroep aantekent (datum, volgnummer, ...)


In Feiten:

Wat u ten laste gelegd werd (kan je uit beslissing LEZ administratie kopiëren, letterlijk)

Wat u reeds deed als betwisting van wat u ten laste gelegd werd - indien van toepassing
(in 't heel kort hé - bvb aangetekend of ge-emaild bezwaar , op datum ... )
Wat het gevolg daarvan was (kort hé)


In rechte:

Dat is uw juridische bezwaren tegen wat u ten laste gelegd werd.



Weerleg ELK punt dat u aangewreven wordt, met uw argumentatie.
Je kan ook bepaalde punten erkennen als je ze niet betwist (bvb, dat u daar idd was en dit niet betwist)

Doe dat gestructureerd, punt per punt, en nummer of label dat op één of andere manier


Als u repliceert op conclusies tegenpartij:
Weerleg systematisch elk punt dat tegenpartij aanhaalt in haar eigen conclusies.
Zélfs als je het argument absurd vindt - bvb omdat het nergens in de wetgeving staat (dure les geweest hier ...)
Hou dan dezelfde structuur en nummering/labeling.
Normaal zal de tegenpartij hetzelfde doen in haar repliek op jouw conclusies.


Finaal vraagt u de rechter de bestreden beslissing teniet te doen, gezien de redenen die u aanbrengt.

Reclame

Zievereir
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 nov 2022 11:52

Alvast bedankt Inazuma, hiermee kan ik aan de slag.

Terug naar “Andere”