Parkeerretributie - weigering betaling ---> gevolg

AgiaGalini
Topic Starter
Berichten: 32
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie - weigering betaling ---> gevolg

#1 , 09 nov 2022 20:55

Als iemand een parkeerretributie krijgt en die niet betaalt, voor welke rechtbank wordt dat proces dan gevoerd? Ik veronderstel de vrederechter (bedrag 40 euro), of is dat voor een financiële rechtbank (ik vermoed in ieder geval niet voor de politierechtbank, want het gaat over een retributie en niet over een overtreding van de verkeerswetgeving). De boete werd uitgeschreven door een parkeerwachter van een firma, die in opdracht van de stad werkt (ik denk dat de juiste benaming concessiehouder is). Maar nog een opmerking is dat in het retributiereglement van de stad staat dat bedrijf X gemachtigd is, en dat blijkt nu bedrijf Y te zijn. En is het bedrijf verplicht om de naam te geven van de persoon die de retributie uitgeschreven heeft? Anders kunnen we niet checken voor welke firma die nu juist werkt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#2 , 09 nov 2022 21:41

Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 09 nov 2022 22:40

Als iemand een parkeerretributie krijgt en die niet betaalt, voor welke rechtbank wordt dat proces dan gevoerd? Ik veronderstel de vrederechter (bedrag 40 euro),
Vredegerecht van de betrokken gemeente / stad
Maar nog een opmerking is dat in het retributiereglement van de stad staat dat bedrijf X gemachtigd is, en dat blijkt nu bedrijf Y te zijn.
Kan zijn dat X intussen overgenomen is door Y, met behoud van alle contracten etc .
Er is wel wat consolidatie geweest in de sector

En is het bedrijf verplicht om de naam te geven van de persoon die de retributie uitgeschreven heeft?
Ik vermoed en verwacht van niet

Als u die informatie wil, zal het naar verwachting pas voor rechtbank zijn, met een gegronde reden
De parkeerfirma weet uiteraard welke van haar parkeerwachters het was

Reclame

Terug naar “Andere”