Pagina 1 van 1

parkeren betaald met 4411 app en toch boete gekregen?

Geplaatst: 06 jun 2022 14:03
door rydna74
Ik heb mij zaterdag in een winkelstraat geparkeerd om 15h58 en ik heb een parkeersessie gestart met de 4411 app (zoals ik vaak doe). Ik stond net naast een parkeerautomaat, dus ik heb in ieder geval de correcte parkeerzone gebruikt in de app. Wanneer ik terug bij de auto kwam zat er echter toch een parkeerticket van 20€ tussen de ruitenwisser. Dit was uitgeschreven door het (lokale) parkeerbedrijf (= de concessiehouder) om 17u07 met als melding "zonder sessie of vergunning". Mijn parkeersessie was op dat moment nog aan het lopen. Ik heb mijn sessie gestopt om 17u58 en ik betaal hiervoor 3€ voor het parkeren + 0.35€ transactiekosten.

Vandaag kan ik omwille van de feestdag geen contact opnemen met het parkeerbedrijf. Dit zal ik dan morgen doen.
Ik had hier alvast even willen informeren hoe ik dit best aanpak.

Ik heb alvast volgende gegevens verzameld:
- screenshot van 4411 app met mijn parkeersessie
- screenshot van parkeerhistorie met ook deze laatste sessie erbij
- google kaartje van de locatie
- foto van parkeerautomaat met daarop de 4411 code
-...

Re: parkeren betaald met 4411 app en toch boete gekregen?

Geplaatst: 07 jun 2022 03:07
door Kali
Ik zou tevens contact opnemen met de app en uw retributie overmaken aan hen eveneens…

Indien er met de werking van de app zelf iets misgelopen is zijn zij m.i. verantwoordelijk…

Zeker dat nummerplaat enz correct ingegeven en weergegeven werd?

Re: parkeren betaald met 4411 app en toch boete gekregen?

Geplaatst: 07 jun 2022 12:46
door rydna74
Ik heb gisteren nog het "klachtenformulier" op de site van de parkeerbeheerder ingevuld. Ik moest hierop alle gegevens van de parkeersessie invullen en een copy van de retributie doorsturen. Dit formulier was wel "diep" verborgen" op hun site.
Vandaag reeds antwoord gekregen dat de retributie onterecht was en dat ze geannuleerd werd.
Hopelijk is het hiermee nu afgerond.