parkeren betaald met 4411 app en toch boete gekregen?

rydna74
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

parkeren betaald met 4411 app en toch boete gekregen?

#1 , 06 jun 2022 14:03

Ik heb mij zaterdag in een winkelstraat geparkeerd om 15h58 en ik heb een parkeersessie gestart met de 4411 app (zoals ik vaak doe). Ik stond net naast een parkeerautomaat, dus ik heb in ieder geval de correcte parkeerzone gebruikt in de app. Wanneer ik terug bij de auto kwam zat er echter toch een parkeerticket van 20€ tussen de ruitenwisser. Dit was uitgeschreven door het (lokale) parkeerbedrijf (= de concessiehouder) om 17u07 met als melding "zonder sessie of vergunning". Mijn parkeersessie was op dat moment nog aan het lopen. Ik heb mijn sessie gestopt om 17u58 en ik betaal hiervoor 3€ voor het parkeren + 0.35€ transactiekosten.

Vandaag kan ik omwille van de feestdag geen contact opnemen met het parkeerbedrijf. Dit zal ik dan morgen doen.
Ik had hier alvast even willen informeren hoe ik dit best aanpak.

Ik heb alvast volgende gegevens verzameld:
- screenshot van 4411 app met mijn parkeersessie
- screenshot van parkeerhistorie met ook deze laatste sessie erbij
- google kaartje van de locatie
- foto van parkeerautomaat met daarop de 4411 code
-...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kali
Berichten: 762

#2 , 07 jun 2022 03:07

Ik zou tevens contact opnemen met de app en uw retributie overmaken aan hen eveneens…

Indien er met de werking van de app zelf iets misgelopen is zijn zij m.i. verantwoordelijk…

Zeker dat nummerplaat enz correct ingegeven en weergegeven werd?

rydna74
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 jun 2022 12:46

Ik heb gisteren nog het "klachtenformulier" op de site van de parkeerbeheerder ingevuld. Ik moest hierop alle gegevens van de parkeersessie invullen en een copy van de retributie doorsturen. Dit formulier was wel "diep" verborgen" op hun site.
Vandaag reeds antwoord gekregen dat de retributie onterecht was en dat ze geannuleerd werd.
Hopelijk is het hiermee nu afgerond.

Reclame

Terug naar “Andere”