Avondklok bij IOV

Law-stud
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Avondklok bij IOV

#1 , 26 apr 2022 19:43

Dag allen,


Blij dat ik deze forum heb ontdekt!

Ik heb IOV, en 1 van mijn voorwaarden is een avondklok waardoor ik tussen 22.00uur ‘s avonds en 6u ‘s morgens mij niet buitenshuis mag begeven.
Ik begrijp hier uit dat ik niet buiten op straat mag zijn, iets waar ik geen probleem mee heb.

In mijn voorhechtenis heb ik meer dan 6maand niet bij mijn vriendin
,die zeer veel heeft gedaan en betekend voor me, kunnen slapen.
Zij heeft lijdt ook enorm door de situatie.
We wonen dus (nog) niet samen aangezien ik 2jaar geleden alvorens ik haar heb leren kennen terug in het ouderlijk huis ben gaan wonen om mijn alleenstaande moeder te kunnen helpen.

Nu mijn vraag luidt:
Kan ik enkele (max 2) nachten i/d week tussen 22u en 6u bij mijn vriendin slapen? Zolang ik dus binnen die uren binnenshuis blijf.
Ze mist dit zelf enorm en ik wil er voor haar kunnen zijn zoals zij er ook is voor mij.
En dat zij hier bij mij slaapt is ook geen optie daar ik de krappe slaapkamer deel met mijn kleine broer en slaap in een stapelbed.

Iemand die dit weet? Uit ervaring of kennis van rechtspraak of de wet en mij eventueel een rechtsgrond kan geven.

Dankjewel!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 26 apr 2022 19:54

IOV? Is dat een nieuwe afkorting?

Law-stud
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2022 20:38

Oh sorry, ik bedoelde dus Invrijheidstelling onder voorwaarden.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 26 apr 2022 20:48

Dan is het simpel, kijk naar de voorwaarden van uw elektronisch toezicht. Als daar staat dat u op dat moment binnen de afgebakende zone (=thuis) moet zijn, dient u zich daar aan te houden. Indien u er niet akkoord mee bent, staat het u vrij naar de gevangenis terug te keren.

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 apr 2022 04:45

Vermoedelijk zal de voorwaarde zijn dat u zich thuis moet bevinden (uw adres) en niet dat u enkel niet “buiten” mag zijn (in de betekenis van in de buitenlucht).

U spreekt in uw eerste bericht zelf over buitenshuis.

Law-stud
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 apr 2022 07:23

Dan is het simpel, kijk naar de voorwaarden van uw elektronisch toezicht. Als daar staat dat u op dat moment binnen de afgebakende zone (=thuis) moet zijn, dient u zich daar aan te houden. Indien u er niet akkoord mee bent, staat het u vrij naar de gevangenis terug te keren.
Dankjulliewel voor de reactie.
Ik heb geen elektronisch toezicht op dit moment. En ik mag me behalve de gegeven uren vrij verplaatsten. Ik kan dus naar de les gaan en werken etc.
En de gevangenis wil ik echt nooit meer terug, dat ene maand was voor mij echt de hel..

Law-stud
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 apr 2022 07:24

Vermoedelijk zal de voorwaarde zijn dat u zich thuis moet bevinden (uw adres) en niet dat u enkel niet “buiten” mag zijn (in de betekenis van in de buitenlucht).

U spreekt in uw eerste bericht zelf over buitenshuis.
Ja ik vrees dat ik het eerst zo (verkeerd) had geïnterpreteerd. :/
Wat mij ook logisch lijkt want ik doe toch niemand kwaad en ook geen gevaar etc als ik bij mijn vriendin thuis slaap ipv bij mn moeder.

Maar dat wil dus zeggen dat ik ‘snachts niet bij mn vriendin kan slapen..? Tenzij ik mijn adres wijzig of ‘s smorgens opsta en om 6:00u naar haar vertrek als ik het correct begrijp.

eylis
Berichten: 8840

#8 , 27 apr 2022 07:58

En thuis in de living kamperen als de vriendin er is? Of in het weekend bij haar thuis een middagsiëstaatje?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 apr 2022 08:16

En waarom kan uw vriendin niet bij u overnachten?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12828

#10 , 27 apr 2022 08:49

Dan is het simpel, kijk naar de voorwaarden van uw elektronisch toezicht. Als daar staat dat u op dat moment binnen de afgebakende zone (=thuis) moet zijn, dient u zich daar aan te houden. Indien u er niet akkoord mee bent, staat het u vrij naar de gevangenis terug te keren.
Dankjulliewel voor de reactie.
Ik heb geen elektronisch toezicht op dit moment. En ik mag me behalve de gegeven uren vrij verplaatsten. Ik kan dus naar de les gaan en werken etc.
En de gevangenis wil ik echt nooit meer terug, dat ene maand was voor mij echt de hel..
Zeer begrijpelijk. Net daarom dat u hier best heel voorzichtig mee bent, want het niet naleven van de voorwaarden zal u waarschijnlijk meteen terug naar de gevangenis sturen.

Terug naar “Andere”