Bepalingsrecht parkeerbedrijf

Frnoho
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bepalingsrecht parkeerbedrijf

#1 , 09 apr 2022 17:54

Ik vraag me af of een parkeerbedrijf het recht heeft te bepalen met wélk voertuig ik mag parkeren (parkeervergunning voor bewoners/tweede verblijvers Middelkerke). De vergunning slaat toch op de (belastingbetalende; =voorwaarde voor de vergunning) persoon en niet op de wagen waarmee die rijdt. Met welk recht bepalen zij dat ik maar met één bepaalde nummerplaat 'naar zee' mag komen. Soms kom ik met de wagen van mijn dochter omdat die een fietsendrager kan monteren. Welnu, ik kan voor die wagen geen parkeervergunning aanvragen, zelf niet de voorziene 2de vergunning aan 100 euro. Dat zou enkel kunnen wanneer mijn dochter nog inwonend was. Ik zou begrijpen, dat je slechts met één wagen 'tegelijkertijd' mag parkeren. dat kan een slimme camera toch makkelijk controleren. Maar geen discussie mogelijk daarover. Enkel een "trukje' mogelijk om op haar verzekering ook mijn naam te laten vermelden...???!!!
Heeft een parkeerbedrijf dat recht, te bepalen met wélke auto ik mag/moet komen? Dat de controle voor hen moeilijk is kan zijn, maar dat is hùn probleem, niet het mijne.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 09 apr 2022 18:25

De stad of gemeente bepaalt het parkeerreglement, niet de parkeerbedrijven ...


De status van de belastingbetaler bepaalt of hij een parkeerkaart kan krijgen, en onder welke voorwaarden - zoals u merkt aan feit dat uw dochter geen parkeerkaart kan krijgen.

De vergunning slaat vervolgens op het of een voertuig met nummerplaat XYZ-123 van of in gebruik door die belastingbetaler .

Als u meerdere voertuigen heeft, kan u die doorgaans ook van een kaart voorzien - eventueel onder andere voorwaarden- maar het moet altijd om een voertuig van of gebruikt door de inwoner zelf gaan ...

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 09 apr 2022 20:00

Eenvoudig na te kijken op de website van het parkeerbedrijf:
- De kaart is gekoppeld aan de nummerplaat van het voertuig. Zo weet de parkeerwachter of het voertuig in de zone geparkeerd mag staan.
- Je kan per adres maximaal 2 vergunningen aanvragen.

Reclame

Terug naar “Andere”