scheidingswand Peugeot Expert - Inschrijven

JosefienDW
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

scheidingswand Peugeot Expert - Inschrijven

#1 , 06 apr 2022 20:26

Beste,

Ik heb peugeot Expert gekocht waarbij ik graag de tussenwand wil uithalen, zodat ik meer ruimte kan creëren. In de laadruimte had ik graag een uitschuifbaar bed gemaakt. (moet het bed terug uit neembaar zijn?)
Wat zijn de regels omtrent het uithalen van de tussenwand? Moet ik een zeker hoogte laten staan? Moet ik een net plaatsen?
Het gaat over een voertuig met 3 zitplaatsen, de chauffeur, de passagier en een zitplaats tussen hun beiden.

Val ik bij het inschrijven van de wagen zonder tussenwand nog onder lichte vracht als ik een alternatief plaatst dat iets lager is? of een net?
Kan ik de tussenwand zomaar verwijderen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 06 apr 2022 23:09

Je moet eerst en vooral kijken of er een versie zonder scheidingswand is.

Van de vorige versie in ieder geval - ik heb zelf een ander merk van die drieling, zonder scheidingswand maar met rek achter bestuurder.

Dan kan je met toestemming van constructeur ombouwen naar die versie, en dat blijft dan lichte vracht.

Minimum hoogte vh resterende tussenschot is 20cm dacht ik.
Maar dat is eender hoe ook al voorzien in het plaatwerk. Zou je achter de stoelen moeten kunnen zien.
De scheidingswand (of het rek) hangt daar tegenaan.

(moet het bed terug uit neembaar zijn?)
Daar doe je je zin mee
Als je er geen camper van laat maken, is dat "lading" of "inrichting".

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 08 apr 2022 11:59

Wegcode schrijft idd 20 cm voor voor LV 1 zetelrij. Volledige hoogte voor LV 2 zetelrijen. Evenwel is mogelijks hoogte tot aan plafond voor 1 zetelrij door de constructeur voorzien om stabiliteitsredenen….

Dus enkel uithalen met attest voor akkoord van constructeur (als ze dat al willen leveren …..)

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 08 apr 2022 13:22

Zou geen probleem mogen zijn

Model bestaat ook in personenuitvoering zonder tussenschot, dat is niet structureel.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 26 apr 2022 11:31

Zou geen probleem mogen zijn

Model bestaat ook in personenuitvoering zonder tussenschot, dat is niet structureel.
Dit klopt lang niet altijd. Welintegendeel. Een LV heeft bv geen B-stijl die een PW wel heeft. Enkel een attest van de invoerder kan uitsluitsel geven. Als je het paneel wegneemt (wel de verplichte 20 cm behouden) en dat model bestaat in LV enkel met een volledig gesloten paneel en je hebt de pech een wakkere keurder te treffen dan zal je afgekeurd worden wegens niet conform.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 26 apr 2022 17:19

Zou geen probleem mogen zijn

Model bestaat ook in personenuitvoering zonder tussenschot, dat is niet structureel.
Dit klopt lang niet altijd. Welintegendeel. Een LV heeft bv geen B-stijl die een PW wel heeft.
Klopt alvast wel voor Partner / Jumper / Scudo
Tussenschot is niet structureel en bestaan ook als LV zonder tussenschot - laat ik er nu zo ééntje hebben ...



LV zonder B-stijl :?:
Zeer benieuwd hoe de deur daarvan dan sluit ...

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 27 apr 2022 18:37

Grappig. Vele.LV s hebben een b-stijl die bij manier van schrijven stopt ter hoogte van het slot (afgezien van gordelbevestigingpunt) of anders gebouwd is dan bij een PW. Een keurder/politieman kent daar niets van en kan enkel voortgaan op attesten: hij - zij kan/mag de techniciteit niet zelf proberen inschatten.

Terug naar “Andere”