parkeer retributie

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

Re: parkeer retributie

#31 , 16 mar 2022 22:40

Het verhaal gestaafd met foto's door de firma, aan de andere kant, is redelijk sterk.
het enige waar ze een foto van trekken is van het dashboard en soms van iets verder

maar dat bewijst in dit verhaal weinig tot niks

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Chris V.L?
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#32 , 17 mar 2022 10:20

Ik was altijd van mening dat je 5 minuten had voor je tickette halen en terug.
Ergens ooit eens gelezen maar geen idee waar.

Denk dat rechter zeker rekening houdt met een redelijke termijn om van de geparkeerde wagen naar de parkeermeter te gaan en terug.
Dacht zelfs dat Lier , niet de simpelste op gebied van parkeren , hier ook rekening mee hield.

Helpt soms ook: gebruiken en geplogenheden van andere parkeerfirma's als argument in je verdediging steken.
Als deze allemaal 5 minuten aanhouden en de firma in kwestie 1 minuut dan zal een rechter rapper geneigd zijn om 5 minuten als minimum te aanvaarden.
Pech natuurlijk als ze alle 1 minuut rekenen.
Het enigste dat het concreet (rechtuitspraak) heeft over een ticketje nemen voor zover ik weet, is dat parkeermeters binnen een redelijke en zichtbare afstand van de parkeerplaats moeten staan. Vanuit mijn raam op het werk kan ik vaak een parkeerwachter zien voorbijgaan. Wat mij opvalt is dat die niet wacht en direct overgaat tot schrijven na snel eens in de richting van de meter te kijken. Die mensen hebben vaak ook quota's opgelegd gekregen, dus ik kan me echt niet inbeelden dat die veel kansen krijgt om te wachten op bestuurders.
ik heb effectief al aangetoond dat:
1) ik tot 9 minuten voor de retributie nog aan het skypen was met een collega op mijn thuisadres
Iemand anders had uw voertuig kunnen besturen. Mogelijks waren ze daar al zelf een uur!

Begrijp mij aub niet verkeerd met mijn tussenkomsten ; ik geloof u zeker en ben ervan overtuigd dat dit een fout van de parkeerfirma is. Ik vrees echter dat het enorm gaat afhangen van hoe de pet van de vrederechter staat of u al dan niet gelijk gaat krijgen. Er is veel dat kan beweerd maar niet bewezen worden in uw verhaal. Het verhaal gestaafd met foto's door de firma, aan de andere kant, is redelijk sterk.
ik stel je perspectief "als advocaat van de duivel" best wel op prijs omdat je argumenten aanhaalt die de tegenpartij zou kunnen aanhalen waaraan ik absoluut niet gedacht had.
Wat betreft een eventuele andere bestuurder van mijn wagen, is dat weining waarschijnlijk omdat ik alleenstaand ben en zelfs geen partner heb aan wie ik mijn wagen zou kunnen uitlenen...

Chris V.L?
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#33 , 17 mar 2022 10:24

Volgens internet is "het gemiddelde wandeltempo dat ervoor zorgt dat je conditie omhoog gaat, is 6 tot 7 kilometer per uur.
Als je effectief -zoals ik indertijd :wink: - 6 km/u wandelt, dan wordt je eigenlijk niet meer ingehaald, maar haal je zelf iedereen in ...

Je wandelt dan sneller dan het allergrootste deel vd wandelaars, en zo snel als de traagste joggers ...

7 km/u begin je maar als snelwandelen te zien, en die kom je nauwelijks tegen ...
bedankt voor deze info!
ik had ook rekening gehouden met een normale wandelsnelheid van 4 km/u om mijn berekening te maken zodat ik op 1,5 minuut komt voor een afstand van 91 m.

Reclame

Terug naar “Andere”