Onbekende begaat verkeersovertreding met een duplicaat van mijn nummerplaat

Jochen1904
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onbekende begaat verkeersovertreding met een duplicaat van mijn nummerplaat

#1 , 01 mar 2022 20:54

Van de Poolse justitie heb ik een PV ontvangen voor een snelheidsovertreding begaan in Polen op 12 februari 2022. Aangezien ik nog nooit in Polen ben geweest, en de bijgevoegde foto een foto is van mijn vorige auto met mijn nummerplaat (in 2020 overgenomen door mijn officiële dealer waar ik mijn huidige auto heb gekocht) is het duidelijk dat de werkelijke overtreder gebruik maakt van duplicaten van mijn plaat. Bij aangifte van deze bevindingen bij de lokale politie werd van mijn melding geen PV opgemaakt. Nu gaat het 'maar' om een simpele snelheidsovertreding, maar iemand die dergelijke praktijken toepast doet dit (om welke reden dan ook) om uit de handen van het gerecht te blijven. Indien niet via de politie, via welke weg kan ik mijn aangifte officiëel geregistreerd krijgen bij de Belgische justitie om verder onheil te voorkomen?
Graag advies aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 01 mar 2022 21:37

klacht indienen tegen "onbekende" bij de politie wegens misbruik van uw nummerplaat

zij moeten hiertegen PV opmaken of ze nu willen of niet

Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 mar 2022 22:22

klacht indienen tegen "onbekende" bij de politie wegens misbruik van uw nummerplaat

zij moeten hiertegen PV opmaken of ze nu willen of niet
De inbreuk wordt zoals ts beschrijft in Polen begaan. Daarvoor kan de Belgische politie geen PV opmaken

Reclame

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#4 , 02 mar 2022 09:19

klacht indienen tegen "onbekende" bij de politie wegens misbruik van uw nummerplaat

zij moeten hiertegen PV opmaken of ze nu willen of niet
De inbreuk wordt zoals ts beschrijft in Polen begaan. Daarvoor kan de Belgische politie geen PV opmaken
wie zegt dat die wagen in Polen blijft?

er is een misdrijf dus de politie moet PV opstellen

met PV kan de registratie gebeuren in onder andere de ANPR camera's en heeft topicstarter bewijs als die wagen hier in Belgie rondrijd en overtredingen begaat

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 02 mar 2022 09:31

Niet slim om uw wagen te verkopen met de nummerplaat er nog op.

BloodNight
Berichten: 621

#6 , 02 mar 2022 09:33

Aangezien het slachtoffer een Belgische onderdaan is en de feiten zowel in Polen als in België strafbaar zijn, is het wel degelijk mogelijk een proces-verbaal op te stellen.
Nu weet dat er niets zal gebeuren met dit PV...
Een voeding van de ANPR camera's zal ook niet gebeuren tenzij de eigenaar (op eigen kosten) de nummerplaat laat schrappen. Moest men dit wel doen zou TS regelmatig worden tegengehouden bij het voorbijrijden van een ANPR camera...

Sirkii
Berichten: 5396

#7 , 02 mar 2022 12:02

TS zal best hoedanook een nieuwe nummerplaat nemen. Effe bij DIV kijken wat de procedure is in dit geval.

Franciscus
Berichten: 38587

#8 , 02 mar 2022 20:44

Of de reproductienummerplaat vooraan hangt of niet maakt weinig uit. Kopen heeft toch het oude inschrijvingsbewijs daar staat die nplt. ook op.
Als het natuurlijk ook nog uw huidige nplt. is dan is er een klein probleem oplossen zie #6

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 03 mar 2022 17:23

Van de Poolse justitie heb ik een PV ontvangen voor een snelheidsovertreding begaan in Polen op 12 februari 2022. Aangezien ik nog nooit in Polen ben geweest, en de bijgevoegde foto een foto is van mijn vorige auto met mijn nummerplaat (in 2020 overgenomen door mijn officiële dealer waar ik mijn huidige auto heb gekocht) is het duidelijk dat de werkelijke overtreder gebruik maakt van duplicaten van mijn plaat.
Laat uw plaat ASAP schrappen, en schrijf voertuig opnieuw in op exact dezelfde naam en adres
(zo betaal je geen BIV voor de 2de keer)


Bij aangifte van deze bevindingen bij de lokale politie werd van mijn melding geen PV opgemaakt.
Typisch ...
Hopeloos korps
Er wordt misbruik gemaakt van een B nummerplaat, maar men doet niks ...


Vergeet in ieder geval al zeker niet de Poolse politie op de hoogte te brengen van wat er hier gebeurd is - hoop niet dat dit via de Belgische politie tot ginds geraakt ...
Kopie verkoopfactuur aan dealer bvb

Als je je oude plaat hebt laten schrappen, kan je de POOLSE politie vragen de nummerplaat internationaal te laten seinen wegens misbruik er van.
Veel meer kans dat die er wél iets mee doen.



Ikzelf laat bij elke nieuwe auto mijn oude nummerplaat schrappen, en de nieuwe krijgt ook een nieuwe plaat ...

Franciscus
Berichten: 38587

#10 , 03 mar 2022 20:35

In principe wordt zelfs bij verlies of diefstal van de originele nummerplaat deze geschrapt en gesignaleerd.
Ik vermoed dat betrokkene zijn reproductieplaat vooraan bedoelde en dat is geen officiële nummerplaat.
Ook al moet doe voldoen aan een aantal opgelegde voorwaarden.
Maar idd. best doen wat @Inazumaheeft geschreven verdere Pv's zijn uiteraard dan nog steeds mogelijk in het buitenland maar uw wagen wordt dan ergens meer tegengehouden de reproductieplaat daarentegen achteraan bevestigd wordt wel via ANPR camara's aangegeven als gestolen en of vals.

Terug naar “Andere”