oldtimer betaald maar niet gekregen

walter.bogaert
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

oldtimer betaald maar niet gekregen

#1 , 19 feb 2022 11:57

Hallo, ik heb een 2dehands oldtimer (ingevoerd uit Frankrijk) gekocht in een garage, Gekeurd , nu blijkt op het formulier van de douane E705 een verkeerd chassis nummer staat en de DIV wil hem niet inschrijven. Ik heb reeds 5.500 euro betaald aan de garage. kan ik de verkoop beeindigen? en kan ik mijn geld terug krijgen? de garage reageert niet meer op mijn telefoons en mails. wat doe ik nu het beste? mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12826

#2 , 19 feb 2022 12:13

Uw insteek lijkt mij verkeerd, u hebt wel degelijk een auto gekocht. U kan hem gewoon niet inschrijven. Hoe is de fout op de E705 gebeurd?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 19 feb 2022 14:31

Als er bij douane fout chassisnummer genoteerd is -of als u dat zelf verkeerd doorgegeven heeft- moet het daar rechtgezet worden

Als het een vals chassisnummer is, moet u bij de Franse politie zijn ...

Reclame

Yabba
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2022 10:37

Via uw "my minfin" contact opnemen met de douane, zij zetten het recht als u via de nodige documenten de fout kan aantonen.

Terug naar “Andere”