Parkeerretributie !!

flatsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie !!

#1 , 16 feb 2022 08:43

Vrijdag 11/02/2022 parkeer ik mijn wagen aan het postgebouw De Panne.
Ik begeef mij 15 meter verder naar de betaalautomaat en bij het inbrengen van mijn gegevens kijk ik naar links en zie ik een parkeerwachter foto's nemen van mijn wagen !
In eerste instantie roep ik naar deze persoon vanop 15 meter , dus goed hoorbaar maar er komt geen enkele reactie er word zelfs niet opgekeken van deze persoon.
Ik begeef mij naar haar , maar ze wimpelt mij doodgewoon af , met het gevolg een parkeerbon onder de ruit ?
Ik verstuur een klacht naar Streeteo , maar ook daar word er niet geluisterd naar mijn klacht , formeel antwoord , Er was geen ticket en daarmee was de kous af !!
Blijkbaar is dit een sport om langs alle zijden inning te doen , zoveel als mogelijk zelfs met louche praktijken !
Voor mij word dit een principe kwestie en weiger ik pertinent te betalen.
Als inwoner van De Panne ben ik goed op de hoogte van de regels , maar dan moet het wel juist zijn.
Verder maak ik de bedenking dat er met deze praktijken er een aversie zal ontstaan naar de bewoners en bezoekers van De Panne.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 feb 2022 10:04

en uw vraag is?

bosprocureur
Berichten: 6856

#3 , 16 feb 2022 10:13

Hebt u een ticket (liefst op uw nummerplaat :) ) van ongeveer dezelfde tijd als op de parkeerretributie staat ? Dan , en alleen dan, zou het m.i. toch billijk zijn als de vroede (??) gemeentevaderen dit zouden kwijtschelden. Het alternatief ? Lekker koppig zijn, en een stuk meer betalen vrees ik.

Reclame

LeenW
Berichten: 12836

#4 , 16 feb 2022 10:15

Hebt u nu een parkeerticket gekocht of niet? Dat is niet helemaal duidelijk in uw verhaal.

Als de aankoop van uw parkeerticket gelijk valt met het tijdstip van de vaststelling, is dit gemakkelijk te winnen.

flatsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 feb 2022 10:19

Nee , geen parkeerticket gezien de alternatie op dit moment , was juist begonnen met de procedure !!

flatsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 16 feb 2022 10:21

en uw vraag is?
nee geen parkeerticket in de alteratie van het moment !!

LeenW
Berichten: 12836

#7 , 16 feb 2022 10:23

Zonder ticket is het gewoon betalen. U hebt dan immers geen enkel bewijsstuk voor de rechtbank.

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#8 , 16 feb 2022 10:33

zonder ticket is het inderdaad betalen, enige dat u nog kan "helpen" is nagaan of er camera's hangen aan het gebouw van de post die u op bepaald tijdstip zien aankomen en zien parkeren.

of bpost u die beelden gaat bezorgen is iets anders

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 16 feb 2022 19:18

Nee , geen parkeerticket gezien de alternatie op dit moment , was juist begonnen met de procedure !!
Da's niet slim ...
Parkeerticket had uw verhaal wat meer kracht bijgezet


Parkeermaffia-praktijken overmaken aan stadsbestuur & zeker ook paar oppositie-partijen

flatsix
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 feb 2022 09:52

Dat is al gebeurd naar de Gemeente toe !! Goed idee om even te proberen bij de oppositie !!

Terug naar “Andere”