Gas boete voor en kleine doos

Dragonfly66
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gas boete voor en kleine doos

#1 , 25 jan 2022 13:11

Geachte
Ik heb net een aangetekende brief ontvangen Gemeente met in PV van de politie tot mijn Groote verbazing out of the blue.

Ik zou op 11 november ons leeggoed in de Glasbol deed en dat doe ik al meer dan 25 jaar perfect zoals voorschreven ..
maar helaas zoals vroeger mocht men alleen het glas indoen et deksels mogen er niet mee in the Glasbol daarom werden kartonnen
Dozen vaak gezet voor de ijzeren of aluminium deksel en ik dacht dat dit normaal was al meer dan 25 jaar.

Tijdens het leegmaken van mijn leeggoed dacht ik dat goed te doen om mijn lege doos alle deksels in te leggen zodra deze
niet meegaan in the leeggoed ik dacht goed te doen , Dus ik was aan het sorteren zoals ik altijd doet .

Ik zou voor een 1 kleine lege papieren doos en boete krijgen van 350 euro doos, dit is gewoon niet meer normaal is dit sluikstorten?
In Welke staat leven we terwijl er mensen zijn die de boel in Brussels kapotslaan krijg en gaan vrij uit en krijg deze boete, of aval uit de auto gooien die wij ontruimen langs de weg on in het bos. als ik verkeerd deed dan jhad eerst en verwittigen moeten Heben ik wist het niet dat ik verkeerd bezig was .

Ik heb nooit problemen gehad met de justitie, betaal alles perfect op tijd en heb nooit en gas boeten gehad maar dit slaat echt alles. Je denk goed te doen en krijg je deze boete naar de verkeerde persoon die altijd alles selecteer met afval ..

Wat kan ik geen doen want ik ben niet akkoord voor een lege doos
En vraagje volgens de foto’s zou ik deze doos daar gelegd hebben maar op de foto’s zie je mijn op 1 min al teruglopen naar de auto, 10 seconden later
zit al in de auto en dan zie je foto met de lege doos? Men ziet mijn niet op geen enkele foto de lege doos leggen wacht ik zit al in de auto volgens de foto’s.

Dus volgens mij hebben ze heen enkel bewijs dat ik deze doos gelegd heb op de foto?? Er is geen echte photo met vastelling dat ik het gedaan heb?

Tweede vraag, was is de wet van de privacy, autonummer plaat ik ben erkenbaar mag dat zomaar, waar is mijn privacy?

Ik weet niet goed wat ik moet doen dit is de eerste keer dat dit mijn overkomt en nu weet ik in welke staat we leven ..

Alvast bedankt voor jullie hulp

Beste groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 25 jan 2022 15:22

Wie heeft de foto's genomen?
Ik vermoed een ambtenaar van de gemeente bevoegd om de inbreuken vast te stellen - of een camera van de gemeente / politie ?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 jan 2022 15:44

alleen het glas indoen et deksels mogen er niet mee in the Glasbol daarom werden kartonnen
Dozen vaak gezet voor de ijzeren of aluminium deksel en ik dacht dat dit normaal was al meer dan 25 jaar.
Deksels moeten al jààààààren mee in de PMD zak
Karton, bij papier & karton ophaling

Niet naast de glasbol dus ...


Al jàààààààren wordt er rond glasbollen gesluikstort.
Dozen, afvalzakken , ...
Blijkbaar begint uw gemeente er eindelijk wat aan te doen

Wat kan ik geen doen want ik ben niet akkoord voor een lege doos
U kan bezwaar aantekenen bij de GAS-ambtenaar
U kan gevraagd worden door die GAS-ambtenaar gehoord te worden

GAS-ambtenaar neemt daarna beslissing

Indien u ook daarmee niet akkoord bent :arrow: rechtbank


Staat normaal allemaal op de brief die u kreeg

Dus volgens mij hebben ze heen enkel bewijs dat ik deze doos gelegd heb op de foto?? Er is geen echte photo met vastelling dat ik het gedaan heb?
Zijn het beelden van een bewakingscamera, of echt foto's ?

Als het via bewakingscamera is, gaan ze niet elk beeldje uitprinten

Tegenwoordig zetten gemeenten vaak camera's gericht op afvalstraten of glasbollen, net wegens sluikstorten
Tweede vraag, was is de wet van de privacy, autonummer plaat ik ben erkenbaar mag dat zomaar, waar is mijn privacy?
Dat mag zomaar bij de opsporing van inbreuken met een goedgekeurde bewakingscamera

Of vaststellers maken foto's terwijl de overtreder bezig is
Mag ook ..

Reclame

Dragonfly66
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2022 16:47

Bedankt nu weet ik wel; het zijn camera Fotos stuck op 15 maar geen enkele dat je kunt zie dat ik de doos neer legt, in 8 seconden was ik al in de auto en dan geeft de photos dat er en doos is.?? zo raar. Volgens de wet moet men toch Kunnen bewijzen dat ( attrape sur le fait , op heterdaad betrapt ) en Foto toenen ...maar die is er niet ..

LeenW
Berichten: 12828

#5 , 25 jan 2022 16:58

Bedankt nu weet ik wel; het zijn camera Fotos stuck op 15 maar geen enkele dat je kunt zie dat ik de doos neer legt, in 8 seconden was ik al in de auto en dan geeft de photos dat er en doos is.?? zo raar. Volgens de wet moet men toch Kunnen bewijzen dat ( attrape sur le fait , op heterdaad betrapt ) en Foto toenen ...maar die is er niet ..
De volledige opname kan mogelijk pas in de rechtbank voorgelegd worden, maar tegen dan zal het u ook meer kosten.

In principe valt hier niet veel op te zeggen. De overtreding is er en naar uw blanco verleden en uw afwezigheid bij de rellen in Brussel kijkt men niet.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 25 jan 2022 22:46

Wat kan ik geen doen want ik ben niet akkoord voor een lege doos
U kan bezwaar aantekenen bij de GAS-ambtenaar
U kan gevraagd worden door die GAS-ambtenaar gehoord te worden
Wat daar moest staan:

U kan vragen om door de GAS-ambtenaar gehoord te worden

Terug naar “Andere”