GAS-boete voor willekeurige vuilniszak

Mark77
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

GAS-boete voor willekeurige vuilniszak

#1 , 19 jan 2022 15:40

Beste leden van dit forum,

Ik kreeg vandaag aan een aangetekende zending van Stad Gent voor een GAS-boete, wat mij een administratieve boete van €120 kan opleveren. Daarin stellen ze een inbreuk vast ivm sluikstorten, omdat er vuilniszakken op donderdagmiddag buiten stonden, terwijl dit pas mag vanaf 7u 's avonds. Zie onderstaande foto:

Afbeelding

Maar ik woon helemaal niet in Gent, maar 20 kilometer verderop en heb helemaal niets te maken met verdwaalde vuilniszakken in Gent. De reden dat ze hiervoor bij mij komen, verklaren ze aan de hand van een bestelbon van takeaway op een adres in die straat (datum staat op een week voor de vaststelling). Ik ben gewoon toen bij iemand gaan eten in die straat en heb een pizza laten leveren op mijn naam. Deze bestelbon zit in één van deze zakken. Ik vermoed dus dat de vriend waarbij ik die dag ging eten zijn vuilniszakken een week later verkeerdelijk heeft buitengezet.

Ik vraag mij of hoe ze één aan de hand van één bestelbon van takeaway het kunnen maken om mij hiervoor verantwoordelijk te stellen? Ik vind het vrij onrechtvaardig en frustrerend hoe dit nu bij mij terechtkomt.

Ik zou graag advies willen hoe ik dit aanpak, want ik heb veel schrik dat ik mijn verweer niet goed zou verwoorden en uiteindelijk €120 betaal voor iets dat ik niet heb gedaan.

Alvast ontzettend bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 19 jan 2022 16:09

U laat de GAS-ambtenaar weten dat u op geen enkel moment afval aangeboden heeft in Gent, dat u bijgevolg ook niet gesluikstort heeft,
omdat u daar helemaal niet woont.

Het feit dat er een bonnetje met uw naam gevonden is in afval, is ook helemaal geen bewijs dat dit uw afval is, noch dat u dit afval aangeboden hebt (op het verkeerde moment).

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 19 jan 2022 16:11

Stad Gent heeft hier m.i. theoretisch wel gelijk, u hebt de pizza besteld dus u bent verantwoordelijk voor het correct verwerken van dit afval. Uiteraard kan u dit verder bespreken met uw vriend dat hij hier in tussenkomt.

Reclame

Orran
Berichten: 87
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jan 2022 17:57

Ik zou gewoon uw verhaal doen zoals u hier zegt. U woont niet op dat adres/in de buurt hiervan en heeft gewoon bij een kennis langsgeweest. Daar heeft u een pizza genuttigd en in het afval van uw vriend gedeponeerd.

Dat uw vriend dit afval dan te vroeg heeft aangeboden, heeft met u niks te maken.

Terug naar “Andere”