geluidsoverlast sportzaal

dres
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

geluidsoverlast sportzaal

#1 , 09 nov 2021 13:40

beste
ik verwijs naar een eerdere post:
viewtopic.php?f=39&t=104388&p=596571&hi ... al#p596571

Corona is bijna voorbij en er wordt weer volop avondsport georganiseerd. Ook na 23.00u soms, ook al is dit in het intern reglement niet opgenomen. De sportdienst is niet echt medewerkend op dat gebied, de Schepen van sport houdt ons intussen al 6 jaar aan het lijntje.
Het was al eens in de media 4 jaar geleden en men beloofde ons toen 'netten' te spannen (tegen geluid :-)).

Het geluid is te vergelijken met ofwel onweer in de verte (overdag) of 's avonds nog beter: de botsende ballen klinken als een autodeur die elke seconde wordt dicht gegooid : per bal dus, maw 15 of 20 basketters/volleyballers tegelijk: dit is geen pretje.
u begrijpt dat dit boven het tv*geluid komt.

We hebben metingen van de provincie die in hun nadeel spelen en hebben lang moeten wachten om die resultaten te bekomen.
De eerste metingen waren niet correct gebeurd en in een kalme periode. Daar kwamen ze snel mee naar buiten.
Een tweede meting was dik in hun nadeel en daar duurde het 'door corona' ruim 8 maanden alvorens de resultaten beschikbaar waren.

Op het moment van schrijven (overdag) zijn de scholen aan het basketten en elke botsende bal komt hier binnen, weliswaar als vervelende achtergrond. Wij woonden hier trouwens eerst, er werd ons veel beloofd maar achteraf ...

Er zijn eenvoudige oplossingen, maar daar wil men niet aan toegeven (vb stop sport om 22u ipv 23 u). In Gavere werd hierdoor al een sportzaal gesloten.
Sluiten willen we echter niet: we willen een aanvaardbaar einduur, en respect van de sporters voor de buurt: dit is een woongebied met allemaal rijhuizen. Er is geen extra parking, wachtende ouders in de auto laten hun wagen onnodig draaien (mag eigenlijk niet volgens het verkeersreglement), afval wordt achtergelaten, roepen, tieren, ... Ik ben zelf dj en als wij ons niet aan de geluidsnormen houden, komt de politie snel langs. Wanneer ik diezelfde agenten overdag of 's avonds vraag , krabben ze met hun handen in het haar.

We zoeken een oplossing, maar helaas....

Onze vragen
we zouden uiteindelijk naar de rechtbank willen stappen, want men houdt ons aan het lijntje.
Wie dagvaarden we:
1) scholen van morgen: eigenaar en verhuurder
2 )de scholengemeenschap die partner is met scholen van morgen en overdag de gebouwen gebruikt (eigenlijk weinig last van, tenzij bij basket en volley)
3) de stad die s avonds huurt (en nu helaas sedert fusie ocmw en stad ook mijn werkgever is)

Gelukkig zijn we met een aantal buren die deze overlast ervaren.
Stappen we naar het vredegerecht of beter onmiddellijk rechtbank.

mvg en alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 09 nov 2021 16:08

Wie is eigenaar van de zaal? Wie verhuurt hem? Die moet je dagvaarden volgen mij.

dres
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 nov 2021 15:35

de eigenaar is Scholen van morgen, is erfpacht overeenkomst
de verhuurder is de scholengroep, die verhuurt aan de stad, die op zich onderverhuurt aan sportclubs

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 10 nov 2021 22:48

Steeds politie bellen en die de nodige vaststellingen laten doen. Staat in hun taakomschrijving: misdrijven opsporen.

Terug naar “Andere”