Hardnekkige burenpesterij of zwerfvuil?

rocky.simmoni
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

Hardnekkige burenpesterij of zwerfvuil?

#1 , 20 aug 2021 20:01

Hallo,

Ik was niet zeker onder welke topic dit te klasseren, dus gooi ik het eventjes hier.

In onze buurt (wellich overal een beetje gekend helaas) is het een hardnekkig en terugkerend probleem dat men op vensterbanken lege blikjes, flesjes, sigarettenpakjes en andere kleine viezigheden achterlaat.

Meestal vinden wij 's morgens deze zaken op onze vensterbank, maar gebeurt ook wel dat men zonder schaamte en zonder enige schrik ook overdag zulke zaken durft neerzetten op andermans vensterbank.

Gezien dit soms zelfs meermaals per week zich voordoet en steeds dezelfde merk van drank, moet het iemand uit de buurt zijn, denk ik.

Hiervoor een camera plaatsen vind ik een beetje overkill en bovendien zou je enkel je voordeur mogen filmen? De vensterbank blijft dan weer buiten beeld, omdat ik daarop niet zou mogen richten omdat ik dan passenten op de stoep zou filmen, dus geen oplossing (tenzij ik verkeerd geïnformeerd ben)?
Een camera trekt misschien dan nog de aandacht van andere criminelen...

Zelf een nachtje op de uitkijk staan is ook geen optie: ik kan 3 nachten opblijven en dat crapuul kan de 4e nacht of morgen passeren.

Maar wat kan je tegen zulke pesterij en terreur beginnen dan? Heeft het enige zin om dit bij de politie te melden? Wat gaan zij eraan (kunnen) doen? Ze gaan voor een achtergelaten blikje bier toch geen toezicht opzetten?

Anderen met zulke problemen gezeten en een oplossingen weten te vinden?

Bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1138

#2 , 21 aug 2021 09:48

Plaats een blikvanger .
Vuilbakje met ludieke tekst zoals : kun je goed mikken ?
Plaats bloembakken met rozen.
maak een tegeltuintje
verfraai je buurt.

rocky.simmoni
Topic Starter
Berichten: 40
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 aug 2021 11:53

Ja, ik zou toch niet graag hebben dat ze ook gaan beginnen gooien om te kunnen mikken, want de drankjes worden steeds halfvol achtergelaten.

Aan die bloembakken heb ik ook gedacht, maar vrees een beetje dat ze dan alles daarin gaan kappen.

Heeft het zin om met zoiets naar de politie te stappen? Vraag mij af of ze dan iemand op bepaalde tijdstippen op de uitkijk zetten... of zouden ze me wandelen sturen, omdat ze zoiets als "niet prioritair" gaan klasseren?

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 21 aug 2021 12:51

Wie niet waagt, niet wint

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 22 aug 2021 20:52

Halte openbaar vervoer in de buurt.
Een winkel die ik goed ken heeft bij de renovatie schuine vensterbanken aangebracht waarop men niet kon zitten of iets zetten. Winkels aan d overzijde hadden soort van piramides op hun vensterbanken laten plaatsen.

Terug naar “Andere”