De "politie" sticker als element van tuning

Mouris
Topic Starter
Berichten: 33
Juridisch actief: Nee

De "politie" sticker als element van tuning

#1 , 25 jul 2021 19:53

Ik heb een vraag over de tuning zoals op deze foto. Voor zover ik begrepen wordt zo'n tuning niet wettelijk vervolgd in sommige landen, het gaat over een "politie" sticker, maar hoe is de situatie in België in dit opzicht?

https://www.tuningblog.eu/wp-content/up ... ning-1.jpg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 25 jul 2021 20:04

Proefondervindelijk onderzoek kan het uitwijzen. Wel even het juiste merk van auto aanschaffen, als het budget nog wat ruimte heeft :)

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 25 jul 2021 22:23

Spelen met vuur.

Er is ooit een ouwe knar veroordeeld voor "aanmatiging politieambt" omdat die een WC rol onder een kapje van een (uiteraard niet-functionerend) blauw zwaailicht op de hoedenplank had staan ...

Reclame

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#4 , 26 jul 2021 00:04

Ik heb een vraag over de tuning zoals op deze foto. Voor zover ik begrepen wordt zo'n tuning niet wettelijk vervolgd in sommige landen, het gaat over een "politie" sticker, maar hoe is de situatie in België in dit opzicht?

https://www.tuningblog.eu/wp-content/up ... ning-1.jpg
dat is zelf geen reguliere wagen met wat upgrades, dat is het film model van Decepticon Barricade uit de Transformers "The Last Knight" film :mrgreen:

Afbeelding

voor zover ik weet is dat voor buitenlandse voertuigen toegelaten, op voorwaarde dat bepaalde attributen zoals de lichtbalk niet zichtbaar zijn of gebruikt kunnen worden op de openbare weg.

Franciscus
Berichten: 38595

#5 , 26 jul 2021 19:42

Niet doen in BE men kan de auto direct met beslag leggen wegens b.v. aanmatiging van ambt.

Terug naar “Andere”