onderhoudsgeld - schuldbemiddeling

TamaraDM
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

Re: onderhoudsgeld - schuldbemiddeling

#16 , 06 jul 2021 17:54

Neen, ik heb pas erna een aangetekend schrijven verzonden.
Ik heb alle documenten bij mijn klacht samengevoegd (inclusief dus vervalste documenten) en ik heb een brief teruggekregen met daarin 'de feiten in uw dossier zijn niet strafbaar omdat ze geen misdrijf zijn. Ik heb daarom beslist het dossier af te sluiten zonder verder gevolg'. Die mens is dus met jou akkoord dat er geen misdrijf is gepleegd rekening houdend met het strafrecht. Burgerlijk is die in de fout gegaan, maar zoals ik al zei als ik zou procederen is er een grote kans dat ik nog meer geld verlies. Vandaar dus ook dat ik met die persoon heel regelmatig contact opneem en dringend vraag mijn geld terug te storten (omwille van mijn medische kosten moet ik echt aanhouden). Het is wel heel vermoeiend want die mens is zo creatief, ik denk dat ik al alle denkbare maar ook meest absurde uitvluchten heb mogen aanhoren..
Zou u mij het aanraden om nu na het aangetekend schrijven opnieuw een klacht te doen? Kan dat zelfs een klacht neerleggen over iets waar je al een klacht voor hebt ingediend?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
TamaraDM
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#17 , 08 jul 2021 11:35

Ik heb het aangetekend schrijven pas na de aangifte gedaan, maakt dit verschil?
Ik heb alle documenten die ik had, inclusief de vervalste documenten, samen ingediend.

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 08 jul 2021 12:25

Dat maakt inderdaad een groot verschil.
Zolang er geen ingebrekestelling is inzake de lening cq terugbetaling is dat gewoon een niet nakomen van een verbintenis - overeenkomst - contract.
Uit niets blijkt dat persoon niet wil betalen.
Pas na de nodige stappen ingebrekestelling - niet naleven voorwaarden - gerechtsdeurwaarder vordering bv zal pas blijken dat er een kwaadwillig opzet was van in het begin.
Hopelijk hebt u de originele documenten nog en hebt u alleen de kopieën afgegeven bij politie.

Reclame

TamaraDM
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#19 , 10 jul 2021 09:45

Ik beschik nog over de originele documenten. Ik heb nogmaals gebeld naar de arbeidsrechtbank maar momenteel is er nog altijd geen schuldbemiddelaar aan hem toegekend. Over een dikke week ga ik terugbellen met opnieuw de vraag naar de gegevens van de schuldbemiddelaar.

Franciscus
Berichten: 38596

#20 , 10 jul 2021 13:06

Dat is dan voor de CSR en niet voor een strafprocedure.

TamaraDM
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#21 , 11 jul 2021 12:26

Inderdaad maar voor een strafprocedure moet ik dan een advocaat nemen?

Franciscus
Berichten: 38596

#22 , 11 jul 2021 19:01

Neen aangifte doen met alle bewijsstukken bij politie die stellen PV op - en sturen alles door naar Parket. Persoon zal uitgenodigd worden voor een Salduz verhoor.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#23 , 11 jul 2021 19:28

Wordt het hier niet tijd voor een slotje?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

TamaraDM
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

#24 , 12 jul 2021 08:54

Dankjewel voor de uitleg en het plan van aanpak!

Terug naar “Andere”