2dehands verkoop

DylanDL
Topic Starter
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

2dehands verkoop

#1 , 30 mei 2021 21:34

Ik heb een artikel (in dit geval een Xbox) verkocht met 24 spelletjes. De koper heeft dit betaald via overschrijving. Vervolgens heb ik deze verstuurd met de gebruikelijke track en trace via Bpost. Paar dagen later krijg ik bericht van de koper dat het is aangekomen, maar dat de spelletjes niet aanwezig zijn. Hij eist dat ik de games na stuur of zijn geld terug stort.

Ik ben natuurlijk 100% zeker dat de spelletjes er bij zaten. Ik ben dus zeker dat hij mij probeert op te lichten. Nu weet ik niet goed hoe hier op te reageren. Hij dreigt met klacht in te dienen op de verkoopsite (in dit geval 2dehands.be) en naar de politie te stappen om aangifte te doen. Mijn eerste idee was gewoon te negeren, maar misschien dat ik daarmee "schuldig" overkom. Hij heeft mij foto's gestuurd van de verpakking zonder de spelletjes, maar natuurlijk heeft hij deze er gewoon eerst uitgehaald.

Ik heb geen enkel idee waar ik me nu aan moet verwachten en wat ik kan doen om aan te tonen dat de spelletjes wel degelijk mee verzonden zijn. Iemand die weet wat ik hiermee aan moet?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 30 mei 2021 21:36

blaffende honden bijten niet zegt men wel eens, is ook gekende manier van "oplichting" door kopers.

beste bewijs dat u hebt dat de games er bij zaten is het gewicht van de zending.

niet 100% sluitend, maar een xbox + 24 games zal bv geen 2kg wegen

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 31 mei 2021 17:32

Hij die beweert, moet bewijzen.
De ontvanger moet dus bewijzen dat u die spelletjes niet verzonden heeft.
Een foto maken van een geopende doos, is geen bewijs.

Het enige dat nog in de buurt zou komen, is een filmpje van als hij het pakket in ontvangst nam, en daarna direct opent.
Al valt dat ook wel te vervalsen...

Tip: maak ook zo'n filmpje als je iets opstuurt: inhoud van het pakket filmen, en blijven filmen als je deze dichtkleeft.

U bent particulier?
Negeren dus.
Begint de koper te erg te worden? Klacht wegens belaging bij de politie.
Staat deze aan uw deur? 101 bellen en deur niet openen.

Reclame

Terug naar “Andere”