Geflist in Luxemburg

Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

Geflist in Luxemburg

#1 , 16 mei 2021 22:09

Beste forumleden.

Tijdens mijn vakantie ben ik geflist voor overdreven snelheid met de wagen. Ondertussen heb ik al documenten thuis gekregen allemaal opgesteld in het Frans. Aangezien ik in Oost-Vlaandren woon en dus in de Nederlands sprekende regio zou dit toch in de taal van de overtreder moeten opgesteld zijn.
Zijn deze documenten nu rechtsgeldig of kan ik beroep aantekenen om een Nederlandstalige tekst te ontvangen. Is de wetgever hier niet expliciet over wat betreft het taalgebruik? Welke wettekst is dit dan of welk KB of artikel uit welk wetboek omschrijft deze.
Uiteraard weet ik dat de overtredeing gepleegd is en is het mijn bedoeling niet om betaling te ontlopen. Maar juist is juist, als ik iet toestuur naar een Franstalige regio in het Nederlands komen de schrijvens prompt terug.
Als de wet zegt hoe het moet vind ik ook dat zij deze regels moeten respecteren.
Graag uw deskundige mening hierover met eventueel een verwijzing naar de betreffende wetboek artikels.

Alvast dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
builder
Berichten: 189

#2 , 16 mei 2021 22:32

Provincie Luxemburg of Groothertogdom Luxemburg?
Alleen in het eerste geval is de Belgische wetgeving van toepassing.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 17 mei 2021 07:58

Vanuit provincie Luxemburg zal je een PV in Frans krijgen
Conform Belgische taalwetten
Perfect in orde

Vanuit een EU land zou je een Nederlandstalige vertaling kunnen krijgen
Als je auto niet in 't Frans ingeschreven is (zoals bij leasing / firmawagens wel eens gebeurt) dan kan die vertaling naar Frans zijn ...

Reclame


Bektronics
Topic Starter
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 mei 2021 23:15

Beste.
Bedankt voor de info. Is binnengekomen MET een vertaling in het Nederlands erbij.
Boete valt best mee. Reed tegen 92Km/hr en mocht maar 90 Km/hr. Prijs= 49 Euro Termijn van betaling 45 dagen + 1 maand omdat de wagen in België ingeschreven staat. Niet van wakker gelegen!!!!!. GRTS

Terug naar “Andere”