Parkeerretributie met 4411 app

Sven D.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Parkeerretributie met 4411 app

#1 , 15 mei 2021 11:35

Wij gebruiken de 4411 app om onze parkeersessies te registreren, met hierin 2 wagens geregistreerd.
s' Avonds zag ik dat de app een aantal keren de nummerplaat van de verkeerde wagen heeft gebruikt (eerste alfabetisch).

Dit onmiddellijk gemeld bij knokke-heist@parkeren.be, maar zonder retributie nummer communiceren zij niet.
Na ontvangst retributie van OPC dit betwist (fout zit in de app: bij slechte GPS ontvangst reset de nummerplaat terug naar de eerste in de lijst),
met hieronder het standaard antwoord: (computer says no)

> Op het ogenblik van de vaststelling was het dan ook niet mogelijk om uw betaling te kunnen terugvinden in de databank, gezien er gezocht wordt op basis van uw correcte nummerplaat.

Na ontdekking van het app-probleem de tweede wagen direct verwijderd uit de app.
Je denkt dus alles correct te betalen gedurende een weekje vakantie, en toch ben je weer genaaid door OPC...

Wat zijn mijn kansen bij niet betaling en dit te laten voorkomen bij het vredegerecht?

Mvg,
Sven

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 15 mei 2021 13:52

Ik ken het systeem met meerdere nummerplaten niet, maar is dit niet iets dat u zelf moet controleren?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 15 mei 2021 14:48

Kan je die bug reproduceren ?

Je zou misbruik kunnen melden bij Apple & Google play

Bugs aangaande aankopen via apps gaan ze daar niet graag zien
Als de app-ontwikkelaar daar via een omweg dan ook nog veel meer door ontvangt (retributie) ...

Reclame

Sven D.
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mei 2021 16:23

4411 app heeft ondertussen al wat updates gehad, je kan nu ook een naam geven aan het voertuig.
Bug is nu niet meer reproduceerbaar...

Je selecteerde eerst de gemeente, vervolgens de zone, daarna de wagen, als je dan door een GPS glitch in een andere zone kwam was de autokeuze ge-reset. Kon je dit zien? Misschien wel. Gebruiksvriendelijk was het zeker niet, ik had de juiste wagen namelijk al geselecteerd.

Ik had de fout pas door na de 3de parkeersessie, bij de eerste 2 is het nummerplaat wagentje gelukkig niet gepasseerd. Ben je lekker aan het betalen voor een wagen die thuis staat...

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 15 mei 2021 17:24

Enkel als u kunt aantonen dat dit effectief een bug was (ik zie geen publiekelijke bug tracker, dus mogelijks heeft u communicatie gehad met het bedrijf achter 4411?) maakt u een kans om dit te winnen lijkt mij.

Terug naar “Andere”