Penale boete- wettelijke samenwoonst

Zon040316
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Penale boete- wettelijke samenwoonst

#1 , 05 mei 2021 20:42

Hallo,

Ik en mijn vriend wonen wettelijk samen.
Hij is veroordeeld door de correctionele rechtbank en heeft ook een penale boete van 30.000 eur gekregen. Wij betalen deze af. Mijn vraag is nu, mochten wij uit elkaar gaan en daarbij de wettelijke samenwoonst verbreken en hij betaalt zijn schulden niet meer af.. kunnen ze dan bij mij langskomen? Ik vermoed (hoop) dat dit zijn persoonlijke schulden zijn en ik wil niet opdraaien voor iets wat hij heeft veroorzaakt. Verder hebben wij geen gemeenschappelijke bezittingen. Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 05 mei 2021 21:25

Nee, u moet niets afbetalen, ook nu niet. En als u dat doet, zet dan zeker op papier dat hij dit moet terugbetalen als jullie uit elkaar gaan.

Zon040316
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mei 2021 22:02

Ok bedankt Leen voor je snelle reactie. Tijdens de aanvraag van het afbetalingsplan moesten we wel aangeven wat we beiden verdienen, vandaar dat ik in de war was.

Reclame


Zon040316
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 mei 2021 22:28

Ok bedankt, ben al iets meer gerustgesteld nu. Tot nu toe wordt de afbetaling netjes gevolgd, dus van deurwaarders zouden we voorlopig nog geen last mogen krijgen. Had alleen schrik dat ze misschien mijn spaargeld zouden afnemen en of ik na beeindiging van de relatie toch mee zou moeten betalen, maar inderdaad dit betreft een schuld alleen voor hem, gelukkig!

Terug naar “Andere”