gelijkvormingattest auto verloren

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

gelijkvormingattest auto verloren

#1 , 21 mar 2021 14:26

Beste Forum,een tijdje geleden ben ik mijn gelijkvormingsattest kwijtgeraakt(verloren) van mijn wagen(peugeot.Nu heb ik met de wagen naar de jaarlijkse Techn schouwing geweest met een kopie van mijn coc attest.De kopie werd niet aanvaard.Ik krijg 3 maanden voor een nieuw attest voor te leggen.Nu heeft een vriend mij de raad gegeven om een gelijkvormigheidsprocedure op te starten bij een keuringsstation om het attest in orde te brengen.Heeft iemand op het forum daar ervaring mee en hoe moet het aangevraagd worden.Ik vernam dat de prijs daarvoor rond de 100 euro zou zijn.Graag jullie advies! dank en groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 21 mar 2021 16:47

Normaal wordt een COC afgeleverd door de invoerder / producent van het voertuig bij mijn weten.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 21 mar 2021 16:49

Als de fabrikant nog bestaat: daar aanvragen (via dealer)

Reclame

loeki
Berichten: 267

#4 , 22 mar 2021 06:42

Gewoon een nieuw aanvragen via de merkverdeler
Niets speciale procedures via de TC, die zijn enkel voor bv invoer als er nog geen gelijkvormigheids attest bestaat van het betreffende model.
Uw voertuig is reeds gehomologeerd dus kan de invoerder (via de dealer) een nieuw afleveren

sjoerelke
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mar 2021 11:24

Ik heb hetzelfde voorgehad met een wagen die ik van een familielid heb gekocht.
Ben naar een merkgarage geweest (Opel) en daar een nieuw origineel aangevraagd.
De garage heeft daar wel approx 150 euro voor gevraagd, maar op een week tijd heb
ik een nieuw COC voor mijn wagen gekregen...

Terug naar “Andere”