Attest goed gedrag en zeden strafblad Nederland

Beschaamde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Attest goed gedrag en zeden strafblad Nederland

#1 , 11 feb 2021 21:31

Ik heb een strafblad door diefstal in Nederland. Ik woon nu in België en wil werken in België.
Krijg ik nu wel een schoon attest van goed gedrag en zeden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beschaamde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 feb 2021 19:34

Jammer dat niemand dit weet. Weet iemand waar ik dit wel kan vragen?

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 13 feb 2021 20:21

Ben je belg of noorderbuur? Als je belg bent dan vraag je gewoon een uittreksel aan en krijg je zo je antwoord

Reclame

Beschaamde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 14 feb 2021 10:43

Ik woon in Belgie

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 14 feb 2021 10:49

Een uittreksel van uw Belgisch strafregister vermeldt enkel feiten (veroordelingen, minnelijke schikkingen) behandeld door de Belgische justitie.
"sowieso" schrijf je zo.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 feb 2021 10:54

https://www.vlaanderen.be/uittreksel-ui ... afregister

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r%20Justis.

In België bestaat het bewijs van goed gedrag en zeden niet meer. Het werd vervangen door een uittreksel uit het strafregister en wordt nog uitzonderlijk opgevraagd

M.i. moet het bewijs/uittreksel/attest opgevraagd worden in het land waarin het "strafbaar" feit werd gepleegd en vastgesteld. De strafnormen kunnen immers verschillen van land tot land.

Dit attest wordt voorgelegd door de werknemer indien de werkgever hier expliciet om vraagt.

Mogelijk dat er een onderscheid is naargelang het land waarin men wordt tewerkgesteld en of het al dan niet om een overheidsbetrekking dan wel privaatrechtelijke betrekking gaat.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Beschaamde
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 14 feb 2021 12:46

Dank je wel!

Terug naar “Andere”