auto gekocht die geseind staat

jasmin
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

auto gekocht die geseind staat

#1 , 06 feb 2021 10:57

Hallo. Ik ben nadelige partij bij een aankoop van een recente occasie-wagen. Ik ben particulier en kocht een ingevoerde wagen uit Italië bij een handelaar in Anderlecht. Alle papieren leken in orde: technische keuring, car-pass, papier van de douane, roos formulier, 1 jaar garantie op papier,... alles ok. Ik kocht de wagen en kan hem nu niet inschrijven bij de DIV ! De wagen staat namelijk Schengen geseind, hij is gestolen geweest in Italië en in België zonder problemen verkocht geweest aan die handelaar. Er zijn pv's opgesteld geweest door de politie, mijn wagen werd inbeslag genomen en weer terug vrij gegeven.Volgens de politie treft de handelaar geen schuld. De handelaar had er een advocaat bij gehaald, want ook bij hem werd de auto inbeslag genomen. De rechtbank besliste om de wagen terug vrij te geven maar vergat wel dat er nog een papier van ontseining moest bijgevoegd worden !
Ook ik heb de wagen terug maar in feite mag ik niet meer rijden. De politie heeft een verzoek per mail ingediend naar de politiediensten in Italië om de wagen te ontseinen en me dat formulier te bezorgen om uiteindelijk mijn auto in te schrijven. Ik wacht al 15 dagen en ik denk nu dat dit papier er nooit zal komen ! Dikke pech voor mij ! Proberen te verkopen lukt ook niet. Enkel voor onderdelen zijn er handelaars die mijn auto willen kopen maar dan kopen ze mijn auto aan de helft van de prijs die ik er voor betaald heb ! Zijn er hier mensen te vinden die hier goede raad en/ of een oplossing kunnen bieden ? Geraak ik ooit (of liever snel) nog uit deze penibele situatie ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 06 feb 2021 11:22

geduld hebben in eerste instantie

gerecht werkt in belgie al niet rap, laat staan via internationale wegen met italie

BloodNight
Berichten: 621

#3 , 06 feb 2021 14:48

Reken op enkele weken voordat het pv af is, dan nog enkele weken op het parket voor ze het doorsturen. Eenmaal in Italië moet men het nog vertalen, hetgeen ook wel enkele weken zal duren. Dan moet men nog wat onderzoek doen en eventueel beslissing nemen en uitvoeren.
Dan moet men het België nog laten weten, om vervolgens door de politie het nodig laten doen.
6-12 maanden gok ik.

Reclame

Terug naar “Andere”