Betwisting parkeerretributie 'Blauwe zone'

Thomas Victor
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Re: Betwisting parkeerretributie 'Blauwe zone'

#16 , 02 feb 2021 23:04

Ter info,

Vandaag kreeg ik opnieuw een reactie van de betrokken dienst.

Uiteraard weigeren ze opnieuw in te gaan op mijn vraag betreft de beelden.

Gezien jullie feedback ben ik van mening dat ik toch het risico gaat nemen bij de vrederechter. Uiteraard zal ik hier de nodige updates plaatsen.


Kaart, ze tekenen graag cirkeltjes rond de borden die een blauwe zone aanduiden maar ze vergeten uiteraard een cirkeltje te tekenen rond de andere zonale borden. (rode cirkel)

Afbeelding

De zonale borden die een blauwe zone aanduiden zijn niet conform hun eigen kaarten. (groene cirkel bovenstaande afb.)

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#17 , 03 feb 2021 11:35

Kan er niet goed aan uit doch de verkeersborden primeren boven de kaarten. Was het volgens de verkeersborden blauwe zone? Indien affirmatief dan maak je geen kans bij de rechter. Vergeet ook niet dat dit een burgerlijke procedure is waarbij je oa conclusies zal moeten schrijven waarvoor toch wel wat juridische kennis nodig is. Ga je al die moeite doen ? Zonder advocaat krijg je als je wint ook geen rechtplegingsvergoeding. Met advocaat krijg je 180€ maar die advocaat zal een veelvoud gekost hebben....

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#18 , 03 feb 2021 15:55

Was het volgens de verkeersborden blauwe zone?
Volgens niet-conforme zoneborden
Niet-conformiteit waardoor bijkomend ook nog eens slecht zichtbaar is dat het om een blauwe zone zou moeten gaan.

Reglementering die vervolgens bij einde van een ingesloten andere zone niet herhaald worden, hoewel verplicht ...
Vergeet ook niet dat dit een burgerlijke procedure is waarbij je oa conclusies zal moeten schrijven waarvoor toch wel wat juridische kennis nodig is. Ga je al die moeite doen ?
Het is wat moeite, maar niet onoverkomelijk en niet echt juridisch complex.
Je kan bvb de opmaak van de tegen partij (die de zaak zal moeten inleiden) nagenoeg overnemen :mrgreen:


Wel zorgen dat conclusies op tijd bij rechtbank & tegenpartij zijn.

De juridisch-technische kant is niet zozeer het probleem.
Wél de inclinatie van de Vrederechter ...
Erg om te moeten zeggen, maar realiteit.

Dergelijke zaken staan allemaal samen op de rol, en het is bandwerk
Doorgaans bij verstek

Zelf veroordeeld door de vorige lokale Vrederechter
Voor gevallen waarin Cassatie stelt dat er helemaal geen retributie geheven kan worden - wegens parkeerverbod daar.
Geen énkele vrijspraak gehoord op de zittingen
Terwijl daar ook andere parkeerovertreders bijzaten die er gewoonweg niet mochten staan ...

Heeft er finaal wél toe geleid dat de aard vd parkeerzone hier aangepast is, en gehandicaptenparkeerplaatsen nu correct zijn aangegeven.
Laatst gewijzigd door Inazuma op 03 feb 2021 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#19 , 03 feb 2021 15:58

Met advocaat krijg je 180€ maar die advocaat zal een veelvoud gekost hebben....
Wat - bovenop de kost voor de verhoogde want niet meteen betaalde retributie - ook de kost is die bij veroordeling betaald moet worden aan de tegenpartij, die wel met advocaat zal komen.
(maar wat hun kosten daarvoor evenmin dekt ... :mrgreen: )

Plus gerechtskosten, maar is niet zo veel.

Terug naar “Andere”