Rappelkost bij gas boete

Elizavdb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Rappelkost bij gas boete

#1 , 30 jan 2021 16:13

Beste,

2 jaar geleden ontving ik een gas boete van stad Kortrijk omdat ik bij het zoeken van de parking aan het zwembad Lago iets te ver gereden was.
Twee maal heb ik deze betwist omdat het die dag enorm druk was en overal auto's -zo blijkt nadien- ook foutief geparkeerd stonden, waardoor ik de borden niet gezien had. Deze week kreeg ik na een jaar niets meer gehoord te hebben een "laatste waarschuwing" in de brievenbus, inclusief €15 rappelkost.
Nu wil ik nog de gas boete betalen (die ondertussen in de vergetelheid geraakt was), maar kan men die rappelkost zomaar vragen bovenop een gas boete ?

Alvast bedankt,
Eliza

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 jan 2021 16:43

Natuurlijk. Die rappelbrief maken kost tijd en papier, en dat kost geld. Ook het verzenden kost geld.
Betaal al maar snel of er komt nog een pak bij.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jan 2021 17:09

Die ambtenaren die dit moeten opvolgen werken niet gratis, zijt gelukkig is nog niet zoveel, de volgende stap is politie rechter dan pas zou het je centen kunnen kosten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3793

#4 , 30 jan 2021 23:40

Die ambtenaren die dit moeten opvolgen werken niet gratis, zijt gelukkig is nog niet zoveel, de volgende stap is politie rechter dan pas zou het je centen kunnen kosten
De volgende stap is deurwaarder met uitvoerbare titel.
Bij GAS komt er geen rechter meer aan te pas, tenzij je deze zelf voor de rechtbank zou brengen.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 31 jan 2021 12:29

Vergeet niet - als je bezwaar aantekent bij de politierechtbank na uw verworpen bezwaar - dat dit een burgerlijke zaak wordt op de politierechtbank: Al eerst 20€ “startgeld”, dan eerste zitting om agenda vast te leggen. verweerder schrijft conclusies. Jij als eisende partij schrijft tegenconclusies, verweerder schrijft syntheseconclusies, vervolgens zitting en een dikke maand later uitspraak. Als je niet iet of wat juridisch vaardig bent moet je een dure advocaat onder de arm nemen waarbij je als je zou innen slechts 180€ rechtplegingsvergoeding krijgt ...

Als je geen bewijsbare fouten kan aanhalen is t op voorhand verloren. Argumenten zoals “anderen waren ook in fout” worden van tafel geveegd.

Niet aan beginnen dus en t bedragje inclusief die 15€ betalen om erger te vermijden.

NB. Zelf vorig jaar succesvol een tweedegraadsGAS boete van t Stadt aangevochten (gewonnen) maar k zal t ws geen tweede keer meer doen want k heb er veel tijd moeten insteken om als niet-advocaat steekhoudende conclusies te schrijven en ter griffie op t Vlinderpaleis neer te leggen. M n 20€ “startgeld” teruggekregen doch geen rechtplegingsvergoeding omdat ik geen dure advocaat genomen had.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 31 jan 2021 14:46

Heb je ooit een beslissing van de sanctionerend ambtenaar gekregen ?

Niet de melding van "overtreding" waartegen je bezwaar indiende, maar melding dat bezwaar verworpen is, en je xx € moet betalen ?

Terug naar “Andere”