Corona boete betwisten of niet?

timgent1985
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Corona boete betwisten of niet?

#1 , 27 jan 2021 19:28

Ik kreeg een strafrechtelijke boete van 250€ wegens het niet naleven van de mondmaskerplicht. Deze werd mij gegeven door politie toen ik in het centrum van Gent aan de graslei zat iets te drinken met een sigaret in mijn handen en mijn mondmasker om mijn hals.

Ik heb de mogelijkheid om de boete te betwisten, maar nu vroeg ik mij af of dit een goed idee was of niet. Kan het dat ik na de betwisting een hogere boete ga moeten betalen?

Alvast bedankt voor uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12836

#2 , 27 jan 2021 20:03

Rechtbank gaat altijd duurder zijn. Het is ook niet helemaal duidelijk wat uw verweer hier juist is?

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2021 20:18

Ik vermoed dat het verweer hier is dat het mondmasker werd afgezet om te kunnen roken.

Lijkt me onduidelijk te zijn. Er is geen algemene verplichting op mondmaskerdracht, dus gemeentelijk geregeld. Eten is dikwijls opgenomen als uitzondering om het mondmasker even af te zetten, maar roken niet altijd.

Wordt soms wel gedoogd.

Reclame

Terug naar “Andere”