beroepsverbod ook in buitenland

rechtbankbezoeker
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

beroepsverbod ook in buitenland

#1 , 22 jan 2021 18:46

Beste,

Aangaande een beroepsverbod op vennootschappen heb ik eensmanszaak. Echter de inkomsten worden daar te groot dat ik toch een oplossing moet zoeken, anders ga ik veel belastingen betalen.

Kan ik met een beroepsverbod een vennootschap oprichten in het buitenland ik denk bijvoorbeeld aan een LTD in GB of toch kijken naar Nederland of Frankrijk.

Zien jullie mogelijkheden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 22 jan 2021 19:18

Maar de vennootschap zou vanuit België geleid worden of verhuist u ook naar het buitenland?

rechtbankbezoeker
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jan 2021 10:44

ik zelf zou in België blijven wonen maar de hoofdzetel zou wel in het buitenland komen en daar kan eventueel ook een woonadres gehuurd worden

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jan 2021 11:23

Het verbaast mij telkens weer dat het aantal topics om belastingen te ontwijken hier geregeld stijgt.
Maar als iedereen zo redeneert, wie betaalt in de toekomst nog belastingen, de gewone burger ?
Ik betaal ook te veel belastingen en vele anderen ook.

Toch een tip : een speciaal forum voor belastingontduiking.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 25 jan 2021 12:10

Ik zeg als werknemer altijd: hoe meer belasting ik mag/moet betalen hoe meer ik overhou . Snap je hem?

Ook bij een bvba of nv (die jij blijkbaar niet mag oprichten) betaal je een tweede keer belasting op t moment dat je ze je uitkeert: 30% bij uitkering als dividend, personenbelasting bij uitkering als salaris. Er zijn wat speciale regeltjes maar dat legt je boekhouder je wel uit.

Voorts zal de fiscus terecht moeilijk doen als je als belg in België wonende belgische prestaties vanuit het buitenland factureert etc.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 25 jan 2021 12:25

Fiscus zal inderdaad moeilijk doen, en dan komt uit dat je een beroepsverbod omzeilt door een buitenlandse vennootschap die de facto vanuit België geleid wordt. Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar vroeger waren inbreuken op een beroepsverbod een effectieve celstraf.

Terug naar “Andere”