De lijn

Sofietje1996
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

De lijn

#1 , 11 jan 2021 20:03

Hallo
Ik heb onlangs een boete gekregen van de lijn omdat ik nog geen vervoersbewijs had. Ik was namelijk al ingestapt maar dit was aan een eindhalte en de tram zou pas over 10 minuten vertrekken, dus was ik aan het wachten tot die vertrok. Is dit terecht? Ik was namelijk niet aan het zwartrijden aangezien de tram nog niet aan het rijden was. Alvast bedankt.
Groetjes Sofie

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 11 jan 2021 20:23

Per sms? U moet betalen voor u opstapt, dus ook als de bus nog niet vertrokken is.

Sofietje1996
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 jan 2021 20:42

Per sms? U moet betalen voor u opstapt, dus ook als de bus nog niet vertrokken is.
Ik betaal via de KBC app. Maar omdat je niet kan tikken als de tram stil staat aan een eindhalte wist ik niet dat ik verplicht was om te betalen voor een tram die nog niet is vertrokken.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#4 , 11 jan 2021 21:12

Hoe bedoelt u? Ook hier moet toch gekocht worden voor men opstapt?

https://help.delijn.be/hc/nl/articles/3 ... artrijden-

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jan 2021 09:28

Ik betaal ook via SMS maar deze moet voor je opstapt doen en is een uur geldig, bij vertraging mag je u rit uit doen, bv Eeklo Gent is 1:15 uur mag je met dit sms u rit uit doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”