Achterlicht keuring

Fabulosity
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

Achterlicht keuring

#1 , 28 dec 2020 21:16

Hallo,
Moet binnenkort voor de 1e keer naar de keuring en vroeg me af of het gaatje dat je ziet in het omhulsel (of kap) van mijn achterlicht er voor gaat zorgen dat mijn wagen wordt afgekeurd? Te zien in foto 1.

Was aan het kijken op internet of ik zo'n kapje kon vinden omdat een garage zo duur is; en inderdaad ik vond er een paar.
Helaas ziet die kap er een beetje anders uit, zoals te zien is op de 3e foto.
Mag men met 2 "verschillende kappen" rijden?
Raar genoeg zie ik wel geen manier om enkel dat kapje eraf te krijgen, lijkt alsof heel dat licht er uit moet? :shock:
Iemand een idee of ik die kap eraf krijg?? (foto 2)

1 Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding Dit licht dat ik kan kopen op internet, ziet er wat anders uit dan het mijne.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucas123
Berichten: 483

#2 , 28 dec 2020 21:48

Heb je de vraag al gesteld op autoforum.be...is meer geschikt...?

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2020 22:38

Hallo,
Moet binnenkort voor de 1e keer naar de keuring en vroeg me af of het gaatje dat je ziet in het omhulsel (of kap) van mijn achterlicht er voor gaat zorgen dat mijn wagen wordt afgekeurd? Te zien in foto 1.

Was aan het kijken op internet of ik zo'n kapje kon vinden omdat een garage zo duur is; en inderdaad ik vond er een paar.
Helaas ziet die kap er een beetje anders uit, zoals te zien is op de 3e foto.
Mag men met 2 "verschillende kappen" rijden?
Raar genoeg zie ik wel geen manier om enkel dat kapje eraf te krijgen, lijkt alsof heel dat licht er uit moet? :shock:
Iemand een idee of ik die kap eraf krijg?? (foto 2)

1 Afbeelding

2Afbeelding

3Afbeelding Dit licht dat ik kan kopen op internet, ziet er wat anders uit dan het mijne.
Ik denk niet dat je daarvoor echt een 'rode' kaart gaat krijgen.
Achterlichten van hedendaagse wagens zijn compleet en je kan dus meestal geen 'kapje' of glas apart kopen.
Een tip als je enkel de opmerking krijgt: 'gebreken in het oog te houden' .... boor onderaan een gaatje zodat de regen die door het gaatje naar binnen loopt gewoon onderaan weg kan. Je kan best met geen achterlicht rondrijden dat half gevuld is met water.

Reclame

Fabulosity
Topic Starter
Berichten: 11
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 dec 2020 23:07


Ik denk niet dat je daarvoor echt een 'rode' kaart gaat krijgen.
Achterlichten van hedendaagse wagens zijn compleet en je kan dus meestal geen 'kapje' of glas apart kopen.
Een tip als je enkel de opmerking krijgt: 'gebreken in het oog te houden' .... boor onderaan een gaatje zodat de regen die door het gaatje naar binnen loopt gewoon onderaan weg kan. Je kan best met geen achterlicht rondrijden dat half gevuld is met water.
Thanks!
Moest ik er niet door zijn; enig idee wat dat ongeveer kost zo'n "compleet achterlicht" laten steken? :|

Jo Daeseman
Berichten: 76
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 dec 2020 00:04


Thanks!
Moest ik er niet door zijn; enig idee wat dat ongeveer kost zo'n "compleet achterlicht" laten steken? :|
Lijkt niet echt een onderwerp voor een juridisch forum, maar best is dat je bij een koetswerkhersteller te rade gaat.
Mogelijk vinden die op de parallelle markt de beste koop en je kan ze daar dan ook laten monteren.

Oude Belg
Berichten: 3192

#6 , 29 dec 2020 10:58

Autokerkhoven verkopen vaak dit soort onderdelen (soms zelf te demonteren).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 29 dec 2020 12:58

Dicht dit gaatje met wat kleurloze siliconen. Weinig ka s dat ze het zien bij de keuring indien goed aangebracht.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#8 , 29 dec 2020 18:35

Je kan er een opmerking voor krijgen als ze 't zien.

Nog wat rondkijken op verkoopsites , sites van autoslopen ... veel kans dat je de juiste lichtblok vindt .

Lichten en reflectoren moeten symmetrisch zijn tov het midden ...
Met één ander lichtblok heb je dat niet, en dat valt serieus op.

Als je 2 lichtblokken verandert zal het niet zo opvallen. Hopelijk komen de aansluitingen overeen dan.

Je vindt en koopt die dingen als een geheel, de "kap" apart zal je niet snel tegenkomen: lichtblokken zijn gemaakt om af fabriek waterdicht te zijn, en niet meer om het "glas" los te kunnen maken.

Terug naar “Andere”