lid van comite zonder toestemming

smelis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

lid van comite zonder toestemming

#1 , 15 dec 2020 16:49

hallo ,
Kan ik zomaar lid gemaakt worden van een actiecomite, zonder dat ik daarvoor ooit toestemming heb gegeven ?
wanneer is iemand wettelijk een lid van een comite of organisatie ? en wat moet deze organisatie daar minstens voor doen om aan te tonen dat je wel degelijk lid bent.?
Men beweert dus dat ik lid ben van een actiecomite maar heb hiervoor NOOIT mijn fiat gegeven, het werd me zelfs nooit gevraagd.
maar nu het hen uitkomt zegt men dat ik lid ben en gehandeld heb in naam van ...
echter volledig uit de lucht gegrepen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 15 dec 2020 16:51

Kan niet, iemand gaat in uw naam getekend hebben. U mag het bewijsmateriaal vragen alsook uw volledige verwijdering eisen.

smelis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 dec 2020 16:55

moet er effectief altijd iets getekend worden hiervoor?

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 15 dec 2020 17:33

Mondelinge toestemming kan ook, maar hoe komt men dan aan uw gegevens?

smelis
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 dec 2020 17:41

men zocht iemand uit de buurt om een klacht neer te leggen , ik heb na de argumenten gehoord te hebben, deze klacht ook ingediend op mijn naam, doch mijn advokaat , die er is gekomen op aanraden van iemand van het actiecomite, heeft het protest in mijn naam ingediend, maar er wel bijgezet dat het in naam van het comite was... nu claimen ze dat ik lid ben van dit comite wat ik niet wil nooit wou en waar ik ook nooit toestemming voor gaf.. de klacht was reeds verstuurd naar de bevoegde instanties wanneer ik deze te lezen kreeg. mijn advokaat had enkel een kopie van mijn ID nodig om dit te kunnen doen blijkbaar want ik heb nergens ooit een handtekening moeten zetten

freelance
Berichten: 2615

#6 , 15 dec 2020 19:54

Veel verenigingen en comités zijn dikwijls gebaseerd op een 'single item ' , en tijdelijk .
Wanneer er geen statuten of betalend lidmaatschap is , is het wettelijk nauwelijks aan te tonen dat men daar zogenaamd lid van zou zijn .
in die zin hoeft u zich niet direct zorgen te maken .

Maar schijnbaar hebt u zich wel in de luren laten leggen door een advocaat " aangeraden door iemand van de organisatie " ; die dan een petitie aangevuld heeft met uw naam , en meer bepaald dat dit in naam van het comité was .
Dit laatste is blijkbaar uw pijnpunt , en alhoewel begrijpelijk , u had kunnen weten voor wat uw naam gebruikt werd , en met wie u gezamenlijk akkoord ging ( namelijk het comité ) .

Verder begrijp ik niet waarom u uw ID kaart "uitleent " , iets wat nu blijkbaar tegen u gebruikt word .
een ID kaart is iets wat alleen "bevoegde '" instanties kunnen vragen . Niemand anders heeft daar zaken mee .
Maar in veel gevallen schijnen burgers het niet erg te vinden om een ID kaart AF te geven aan de eerste de beste . Waarvan nu de gevolgen blijken .

Het beste wat u kunt doen , is publiekelijk ontkennen dat u deel uitmaakt van dit comité .
Maar u kunt wel reputatieschade oplopen , want men kan redeneren " waar rook is , is vuur " .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Andere”