Verwaarlozing en diefstal van iemand met een beperking

Karin.noe@telenet.be
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verwaarlozing en diefstal van iemand met een beperking

#1 , 28 okt 2020 06:32

Ik heb een zus met een beperking en die is verwaarloosd en bestolen geweest door mijn stiefmoeder, dit gedurende 3jaar. Mijn vader was op die moment dement en zeer angstig van haar kinderen waardoor ik niets mocht ondernemen van hem. Sinds kort verblijft hij in een rusthuis dus moet ik mij over hem geen zorgen meer maken als ik dit meld.De feiten dateren van 2016 tot 2019. Kan ik hier nog iets aan doen? Kan die vrouw nog gestraft worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1231

#2 , 28 okt 2020 08:40

enkele extra vragen:
1. was uw zus minderjarig op het ogenblik van de feiten?
2. Wat is de beperking waarover u spreekt? Fysiek/mentaal/...
3. Kan u de feiten bewijzen?
4. Verwaarlozing kan vele vormen aannemen (fysiek, mentaal, ...) over welke vorm spreken we hier en hoe ver ging dat?
5. is uw zus op dit ogenblik nog onder de hoede van uw stiefmoeder? Is ze in gevaar?
6. Wat is er gestolen?

U kan aangifte doen. De feiten zijn niet verjaard. Ze kan er nog voor gestraft worden. Pas op met deze feiten rond te vertellen als u daarvan geen bewijzen hebt, dat is laster en eerroof.

Reclame

Terug naar “Andere”