Geluidsoverlast onderburen kinderen

azera
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geluidsoverlast onderburen kinderen

#1 , 06 okt 2020 19:49

Hallo,

Sinds een goede 3 a 4 maanden hebben wij nieuwe onderburen op ons appartement (dat zeer slecht geïsoleerd is).
Al sinds de eerste dag ervaren wij ongeveer van 7u 's ochtens tot 10u savonds overlast, dit als ze thuis zijn natuurlijk.
De onderburen hebben 3 kids die continu met de hielen hard op de vloer bonken, kloppen op de muren, roepen & krijsen en meubels verplaatsen.
Ook hebben ze een grote hond waardoor de lift & vloer van de gemeenschappelijke delen vuil wordt & stinkt, daar doen ze niets aan.
Buiten dat hebben we geen geluidsproblemen van de hond ondervonden.

Toen ze kwamen inwonen ben ik na een aantal weken bij de ouders gaan vragen of het mogelijk zou zijn de kids wat aan te tonen dat spelen ook kan zonder geluidsoverlast te veroorzaken bij iedereen in het appartement, hierbij werden ze kwaad en zeiden ze dat het kinderen waren en ze er ook niets aan konden doen want ja, "kinderen zijn kinderen".

Ook is ons slaapkamerraam nog geen 3 meter verwijdert van het balkon waardoor wij de meerderheid van de dagen in het weekend wakkergeschreeuwd worden rond 7u 's morgens door de kinderen op het balkon, zelfs met ons raam gesloten.

De ouders doen er helemaal niets aan en ondanks wij (de bovenburen) en de onderburen al gevraagd hebben of er niets aan kan gedaan worden blijft de geluidsoverlast.

Ik snap dat kinderen graag roepen en spelen en dergelijke en we willen zeker niet de "verzuurde pruim" buren zijn maar daar zouden de ouders ook moeten aan gedacht hebben toen ze op de 2e vloers van een "2-persoons-appartement" gingen wonen? Ook is het toch mogelijk om de kinderen wat aan te leren minder te bonken & te roepen als ze binnen zijn?

Ik en mijn vrouw worden er knettergek van en zouden hierdoor graag gewoon verhuizen maar dit gaat niet doordat wij op een contract van 3 jaar zitten & onze borg niet kunnen missen aangezien ik terug studeer en dus mijn vrouw de enige kostwinner is.

Mijn vraag is nu, kunnen er stappen ondernomen worden tegen dit soort geluidsoverlast?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 08 okt 2020 10:45

Burenbemiddeling inschakelen > overlast laten vaststellen > vredegerecht
"sowieso" schrijf je zo.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 09 okt 2020 19:44

Ook het OCMW in kennis stellen mogelijk te hoge bewoningsgraad....?

Reclame

Terug naar “Andere”