foutieve parkeerretributie ontvangen

pemberoze
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

foutieve parkeerretributie ontvangen

#1 , 29 sep 2020 14:22

Beste,
ik heb een aanmaning van een parkeerretributie gekregen te sint- gillis brussel, er staat effectief mijn plakkaatnr op. datum van fout parkeren is 10 augustus 2020. Op dat moment was ik in het buitenland, mijn wagen stond opgesloten in de garage van mijn ouders. Niemand had toegang tot mijn wagen. de sleutels waren opgeborgen. op 1 september (mijn datum van terugkeer) stonden mijn wagen en mijn sleutels netjes op de plaats waar ik alles heb opgeborgen.
Ik kan adhv mijn vliegtickets aantonen dat ik niet in Belgie was.
Het rare is ook dat ik van de eerste keer een aanmaning krijg zonder voorafgaande brief.

Ik heb ze gemaild, telefonisch kan ik ze niet bereiken: ik heb dit alles uitgelegd in mijn mail. En heb echt geen zin om iets te betalen wat de vergissing is van een ander. kan ik nog meer doen dan dit voorlopig? Wat raden jullie me aan?

Hartelijk bedankt!

Groetjes,
Roos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JorisVB
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 sep 2020 14:30

Vraag de foto op. Parkeerwachters moeten een foto maken van de wagen waar ze een retributie voor opstellen, dus als op de foto uw wagen niet te zien is...

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 29 sep 2020 16:10

Mogelijks rijdt er iemand rond met een fake nummerplaat.

Reclame

Drone
Berichten: 3031
Locatie: st-niklaas

#4 , 29 sep 2020 16:39

indien geen of negatief antwoord komt van de parkeerfirma hun aangetekend in gebreke stellen

ze durven al eens beweren dat mails niet toekomen, iets wat ze met een aangetekend schrijven niet kunnen ;)

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 29 sep 2020 20:35

Bedrijf is verwittigd dat het niet juist kan zijn ?
Dan zo laten ...

Zij moeten bewijzen dat je er geparkeerd stond en niet betaald had

Bewijslast ligt volledig bij parkeerbedrijf, NIET bij de autobestuurder of -eigenaar ...

Terug naar “Andere”